تعطیلات تابستان آری؛ تعطیلات مطالعه خیر

تعطیلات تابستانی عذر موجهی برای ترک مطالعه توسط بچه ها به حساب نمی آید بلکه کاملا برعکس، زمان مناسب برای برداشتن یک کتاب و تمرکز روی این مهارت است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، طبق گفتهStudy.com، همانند ورزش که عضلات را قوی می‌کند، مطالعه نیز مغز را سالم نگه می دارد. اگر ورزش نکنید، عضلات را از دست می دهید و اگر مطالعه نداشته باشید، مهارت های سواد آموزی را از دست خواهید داد.

مطالعه ای که توسط دانشگاه «تنسی» در سال 2010 انجام شد، میزان قابل توجهی از پیشرفت مطالعه را در دانش آموزانی که کتاب هایی برای خواندن در منزل دریافت کرده بودند، نشان داد. کسانی که مطالعه نمی کنند، در نهایت پسرفت می کنند.

«ریچارد آلینگتون» یک محقق، گفت: « کودکانی که در تابستان مطالعه ندارند، دو تا سه ماه پیشرفت در مطالعه را از دست می دهند، در حالی که بچه هایی که به این امر مشغولند، ماهانه مهارت خواندن را افزایش می‌دهند.»

این کاهش توانایی خواندن (و همچنین دیگر مهارت های علمی) که می تواند در طول تعطیلات تابستان طولانی رخ دهد، معمولا به عنوان لغزش تابستان شناخته می شود.

در این بین والدین کم درآمدی وجود دارند که منابع لازم برای ارائه یک کتاب دائمی برای بچه هایشان را ندارند. اکنون چگونه می توان به بچه ها برای انتخاب یک کتاب و مطالعه در طول تابستان انگیزه داد؟

باید توجه داشت که مجبور کردن آنها نتیجه عکس خواهد داد و برای این که مطالعه به طور مستمر اتفاق بیافتد باید به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده و لذت بخش باشد.

پیوستن به برنامه مطالعات تابستانه

برای والدینی که نمی توانند برای کودکان خود کتاب فراهم کنند تهیه آن از کتابخانه راهی عالی برای تشویق کودکان است.

با توجه به کاهش نرخ سواد آموزی در برخی کشورها، کتابخانه ها برنامه های مطالعه در تابستان را برای تحریک علاقه و توصیه کتاب های مناسب کودکان، اجرا می کنند.

WGBH اخیرا گزارش داد که بوستون، ماساچوست در ایالات متحده برنامه مطالعه قوی تابستان را ارائه می دهد که خانواده ها را به کتابخانه‌ها می آورد.

این طرح امیدوار است که خانواده ها با کتاب ارتباط برقرار کنند. بوستون همچنین یک چالش برای خواندن در تابستان و یک فهرست معتبر از کتاب های توصیه شده را برای طیف وسیعی از سطوح مختلف ارائه داده است. کارکنان کتابخانه عمومی بوستون و دانشکده های عمومی بوستون، از جمله معلمان و کتابداران مدرسه، این لیست ها را تهیه کرده اند.

این برنامه ها معمولا همراه فعالیت های سرگرم کننده ای چون وعده های غذایی رایگان و سایر انگیزه‌ها جهت جذب خانواده ها ارائه می شوند.

در نیویورک و نیوجرسی، یک برنامه «خواندن تابستانی» وجود دارد که در آن کتابخانه «Newark Free » میزبان ده ها رویداد برای بچه ها، از جمله پخش فیلم به طور هفتگی، زمان داستان، آتش بازی و آواز خواندن است. آنها همچنین به بچه هایی که 10 ساعت مطالعه را ثبت کرده اند، جایزه هایی اعطا می کنند.

برخی از برنامه های تابستانی چالش هایی هستند که انگیزه دانش آموزان برای خواندن را هدف قرار می دهند. در انگلستان، چالش مطالعه تابستانه بزرگترین چالش برای مطالعه کودکان 4 تا 11 ساله است.

در این چالش بچه ها در کتابخانه محلی خود ثبت نام می‌کنند، پس از آن شش کتاب انتخاب و برای تکمیل چالش به جمع آوری امتیاز در طول مطالعه می پردازند. آن ها این فرایند را در یک وبسایت ثبت می کنند که در همانجا امکان بازی نیز برای آن ها وجود دارد.

آنچه دوست دارید را مطالعه کنید

در حالی که فهرست توصیه نامه خواندن به والدین کمک می کند اما بعضی از مربیان توصیه می کنند تا والدین اجازه بدهند بچه ها آنچه را که دوست دارند در تابستان مطالعه کنند.

«دونالین میلر» یک معلم در تگزاس و نویسنده کتاب «The Whisperer»گفت: «هنگامی که کودکان خود کتابشان را انتخاب می کنند انگیزه و علاقه بیشتری برای مطالعه دارند.»

از طرفی خواندن کتاب مورد علاقه کمک می کند تا علاقه واقعی برای خواندن به یک سرگرمی برای زندگی تبدیل شود.

هنگامی که بچه ها دسترسی به کتابخانه ها و آزادی انتخاب کتاب را دارند، هویت خود را به عنوان خواننده گسترش می دهند. این بخشی از آموزش است که به آنها اجازه می دهد تا یاد بگیرند که چگونه فکر کنند.

اگر ما می خواهیم عشق به خواندن را به نسل بعدی منتقل کنیم، باید حس لذت کتاب خواندن را در کودکانمان ایجاد کنیم. این لذت گاه به معنی خواندن کتاب با جوک های خنده دار، رمان های گرافیکی، کتاب های تخیلی و واقعی است.

اجازه انتخاب کتاب توسط خود فرد باعث ایجاد پایه ای برای عشق مادام العمر به کتاب‌ها خواهد شد.

نتیجه گیری

روش مطالعه در تابستان بسته به مقطع تحصیلی دانش آموزان متفاوت است. دانش آموزان بنابه این که در چه شرایط تحصیلی قرار دارند، دارای برنامه های ویژه ای بوده و باید حتماً طبق ظرفیت های خود ساعت مطالعه را همراه با زندگی و هدف هایشان همگام کنند تا بتوانند بهینه زمان ممکن را برای مطالعه داشته باشند. پس از مدت مشخصی این افراد می توانند تعادل بین تفریح و مطالعه را برقرار کرده و عادت درس خواندن را به خود برگردانند تا علاوه بر داشتن بیشترین ساعات مفید برنامه های خود را با نظم بیشتری انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009265

وب گردی

وب گردی