کاهش دغدغه‌‌های صنفی دانشجویان، زمینه‌‌ای برای حضور در فعالیت‌های فرهنگی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران گفت: دغدغه‌‌های صنفی دانشجویان را باید به نحو مطلوبی کاهش دهیم تا بعد از رفع مشکلات و نیازمندهای خود بتوانند فرصت مناسبی برای شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی داشته باشند.

حجت‌الاسلام علیرضا رجالی‌ تهرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این بخش برای توسعه امور فرهنگی و اعتقادی در دانشگاه گفت: تلاش برای توسعه امور فرهنگی با نوع مواجه ما با دانشجویان و ایجاد حس موثر و مفید بودن ارتباط دارد. باید کاری کنیم تا دانشجویان برای حضور در فعالیت‌‌های فرهنگی و اعتقادی بر مبنای باورهایی که دارند نه صرفا آوردن اسم آنها در یک لیست مشخص برای دیده شدن، حضور یابند.

وی افزود: در حال حاضر، خوشبختانه بسیاری از دانشجویان با باور قلبی در فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی دانشگاه‌‌ها شرکت می‌کنند؛ بنابراین باید زمینه‌‌های لازم برای حضور آنها در این فعالیت‌‌ها فراهم شود. باید تلاش کنیم دغدغه‌‌های صنفی دانشجویان را به نحو مطلوبی کاهش دهیم تا بعد از رفع مشکلات و نیازمندهای خود بتوانند فرصت مناسبی برای شرکت در این فعالیت‌‌‌‌ها داشته باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران در ادامه درباره نقش تشکل‌‌‌‌‌‌های دانشجویی در توسعه امور فرهنگی در دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت مناسبی که در توسعه امور فرهنگی و اعتقادی در دانشگاه آزاد وجود دارد اگر تشکل‌‌‌های دانشجویی، کانون‌‌‌ها و هیئت‌‌های استادی و دانشجویی به معنای واقعی فعالیت خود را با جدیت در توسعه امور فرهنگی و اعتقادی در دانشگاه‌‌ها انجام دهند؛ وضعیت فعالیت‌‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد از شرایط مطلوب‌‌تری برخوردار خواهد شد.

رجالی‌ تهرانی درباره وظابف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها تاکید کرد: برای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها یک سری وظایفی تعیین شده است. از جمله کارهای مهم این بخش در دانشگاه‌ها، تعمیق اندیشه دینی و معرفتی دانشگاهیان بوده که در این زمینه نهاد باید تلاش کند تا با برگزاری جلسات جدی علمی، معرفتی و اندیشه‌‌ای دانشگاهیان را بیشتر به این سمت سوق دهد.

وی در پایان تاکید کرد: نهاد رهبری جنبه هدایتی و حمایتی برای دانشجویان انقلابی و تشکل‌‌های دانشجویی دارد. توجه به مسجد محوری و مشاوره‌های دینی و مذهبی جز برنامه های اصلی نهاد بوده که مرتبط با تحقق منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009292

وب گردی

وب گردی