واحد یادگار امام خمینی (ره) به قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقلی کشور تبدیل می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) در مراسم تفاهم نامه با ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه های این واحد دانشگاهی برای تبدیل شدن به قطب شبکه های ارتباطی کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی واحد یادگار امام خمینی (ره)، مراسم انعقاد تفاهم نامه علمی– پژوهشی ارتقا علوم بنیادین در صنعت حمل و نقل میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی حمل و نقل پیشرفته و هیات همراه، سعید قاضی مغربی ریاست واحد و جمعی از اعضای هیات علمی در سالن کنفرانس دانشکده مدیریت و حسابداری منعقد شد.
در ابتدای این مراسم سعید قاضی مغربی ضمن خوش آمد و ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: منوچهر منطقی از مدیران عملیاتی کشور و جزء چهره های شاخص جمهوری اسلامی ایران است و وجود وی در صنعت خودروسازی، حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته کشور منشاء تحولات بسیار جدی در این حوزه ها بوده است.
رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با اشاره به انتخاب این واحد دانشگاهی به عنوان قطب شبکه های ارتباطی و حمل و نقلی کشور در بین سایر واحدهای دانشگاهی عنوان کرد: اهداف ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی حمل و نقل پیشرفته و ماموریت ما به یکدیگر بسیار نزدیک است، هدف های مشترک می تواند یک نوع هم افزایی و تعامل در کار را بوجود آورد و با همکاری در پروژه های مختلف می توان بخشی از مشکلات حمل و نقل کشور را مرتفع ساخت.
وی تصریح کرد: از زمان قبول مسوولیت در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری تحولات بسیار خوبی در ساختار آموزشی و پژوهشی این واحد دانشگاهی صورت گرفته و با تدوین منظومه نظام موضوعاتی حمل و نقل و بررسی 600 چالش و اهداف خرد و کلان آن یک استاد صرفاً به کار تدریس نمی پردازد و حرکت اساتید در پروژه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سمت و سویی پژوهشی گرفته است.
این مقام دانشگاهی افزود: بازخورد کارهای انجام شده در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری برای همگان روشن است و انتظار از ستاد توسه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته ریل گذاری، هدایت و حمایت ماست.
قاضی مغربی اظهار کرد: وجود هفت دانشکده مصوب، 220 رشته تحصیلی و تاسیس رشته های جدید و بربخی رشته های بین رشته ای، امکانات و پتانسیل های موجود، این دو نهاد مکمل یکدیگر باشند و موضوعات مختلف را به قراردادهای عملیاتی برسانند.
در ادامه علی شهابی رئیس دبیرخانه برنامه علمی شبکه های ارتباطی و حمل و نقل گفت: با مساعدت های سعید قاضی مغربی و اعضای کارگروه معیارهای اولویت بندی و چالش های حمل و نقل شناسایی و استخراج شد.
شهابی ابعاد شبکه های ارتباطی و حمل و نقل را صنعتی و فناوری، اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی، مدیریتی و سیاستی و ارزش ها و آرمان ها عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه باید به ساختار مدیریت، جغرافیا و آمایش سرزمین توجه کرد.
شهابی با اشاره به رونمایی کتاب نظام موضوعات شبکه‌‌‌های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در این کتاب بررسی و چالش‌های اصلی کشور را شناسایی کردیم. برای این چالش‌ها یک تعداد راهبرد و نظام موضوعات و در نهایت هم موضوعاتی را به عنوان هسته اصلی پژوهش‌های کاربردی دانشگاه پیشنهاد دادیم.
در پایان ابوالفضل حسینی عضو هیات علمی گروه برق در حوزه ارائه توانمندی ها در حوزه هوشمند سازی، محمد بیات مدیر گروه رشته مکانیک در خصوص طرح موضوع موتور خودرو و ابراهیم قلی زاده به بیان مطالبی پرداختند.
شایان ذکر است منوچهر منطقی و هیات همراه خود از امکانات کارگاه ها و آزمایشگاه های واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری بازدید کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009311

وب گردی

وب گردی