بازدید سرزده تیم های بازرسی از سلف غذا خوری واحدهای دانشگاه آزاد/ با متخلفان برخورد قاطعانه خواهد شد

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از بازدید سرزده تیم های بازرسی از سلف های غذاخوری واحدهای دانشگاهی از سال تحصیلی جدید خبر داد.

ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره احتمال افزایش قیمت غذاهای دانشجویی در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سال گذشته در غذاهای دانشجویی شاهد افزایش قیمت نبودیم؛ اما طی یک سال گذشته قیمت اقلام غذایی افزایش چند برابری داشته و این افزایش در برخی اقلام تا 100 درصد بوده است.

وی افزود: سلف‌های دانشگاهی باید اقلام غذایی مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند و باتوجه افزایش قیمت این اقلام، هیچ پیمانکاری حاضر نخواهد شد که غذا را با همان قیمت‌های گذشته سرو کند.

کلانتری ادامه داد: وزارت علوم قیمت غذاهای دانشجویی را در سه دسته عادی، متوسط و خوب مصوب کرده و بخشنامه آن را به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ کرده است؛ معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد نیز نرخ نامه وزارت علوم را به واحدهای دانشگاهی ابلاغ کرده است تا تعیین قیمت قانونمند باشد و هر واحد به صورت خودسر تصمیم نگیرد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای دانشگاه آزاد موظف اند مبلغی را به عنوان یارانه برای غذاهای دانشجویی در نظر بگیرند تا سال آینده مشکلی در جهت سرو غذا نداشته باشند.

وی با اشاره نظارت بر کیفیت غذاهای دانشجویی تصریح کرد: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد موظف اند در رعایت کیفیت، بهداشت و استانداردهای طبخ غذا کوشا باشند؛ همچنین تیم های بازرسی به صورت دائمی و سرزده از سلف واحدهای دانشگاهی بازدید خواهند کرد و در صورت مشاهده تخلف، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009316

وب گردی

وب گردی