جزئیات برگزاری جشنواره ملی دانش‌آموزی امیرکبیر اعلام شد

جزئیات و نحوه برگزاری اردوها، کارگاه‌ها و جشنواره ملی دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، جشنواره ملی دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مجموعه‌ای متنوع از مسابقات و پژوهش‌های دانش‌آموزی است که هدف از برگزاری آن، انجام فعالیت‌های پژوهشی توسط دانش‌آموزان و ارائه به سایر دانش‌آموزان است تا در این تعامل، انگیزه برای توسعه و بهبود در موضوع پژوهشی خود را بیابند و یک اتفاق شاد علمی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همراه دانش‌آموزان دیگر، دانشجویان و استادان دانشگاه تجربه کنند.

جشنواره، کارگاه‌ها و اردوهای علمی دانش‌آموزی به همت دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شده است. همچنین شرکت در یک رقابت علمی و رتبه‌بندی و کسب عناوین رتبه‌ای در این جشنواره هدف دوم محسوب می‌شود.

این جشنواره در چهار محور مسابقات علمی، سمینارهای علمی، غرفه‌های علمی و بخش آزاد در بیش از 70 رشته شامل فیزیک، زیست‌شناسی، نجوم، هنر و معماری، مکانیک، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی، ریاضی، شیمی و ... برگزار می‌شود.

مسابقات مربوط به رباتیک، سازه ماکارونی، کمیکار، برنامه‌نویسی، اوریگامی، نجات تخم مرغ، مکاسیستم، دومینو، هوافضا و ... از قسمت‌های جذاب بخش مسابقات علمی جشنواره ملی دانش آموزی امیرکبیر محسوب می‌شود.

اردوهای دانش‌آموزی امیرکبیر با هدف آشنایی دانش‌آموزان با تحقیقات و پژوهش‌های علمی انجام می‌شود که در این اردوها، دانش‌آموزان با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رشته‌های فنی- مهندسی نیز آشنا خواهند شد.

مهمترین هدف در این اردوها، ایجاد یک روز شاد و پر نشاط برای دانش‌آموزان به همراه رهاوردهای علمی است. در این روند اگرچه دانش‌آموزان مطالبی را فرا می‌گیرند، اما احساس آن‌ها در پایان اردو، شادی و نشاط و فراغت از آموزش‌های روزمره خواهد بود. این اردوها، یک روزه بوده و به مدت ۴ ساعت برگزار می شوند.

کارگاه‌های دانش‌آموزی، بخش دیگری از این جشنواره را تشکیل می‌دهد. این کارگاه‌ها مجموعه‌ای از آموزش‌های مفهومی است که در آنها مطالبی فراتر و متفاوت از کتاب‌های درسی در قالب کارعملی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. در این کارگاه‌ها هدف، کسب مهارت است و آموزش محض در آن جایی ندارد.

همچنین با هماهنگی مدارس، امکان برگزاری این کارگاه‌ها در مدارس و توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دارد. این کارگاه‌ها 13 ساعته بوده و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها از تخفیف ویژه برای ثبت نام در جشنواره ملی دانش‌آموزی امیرکبیر برخوردار خواهند شد. این کارگاه ها از 15 تیرماه آغاز می‌شود و تا 15 مردادماه 1398 ادامه دارد.

جشنواره دانش آموزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از 22 تا 24 مرداد برگزار خواهد شد و مهلت ثبت نام در این جشنواره تا پایان تیرماه 1398 در نظر گرفته شده است. جشنواره، کارگاه‌ها و اردوهای علمی دانش‌آموزی در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر این دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009342

وب گردی

وب گردی