ثبت نام 150 نفر در دوره های آموزشی صنعت گردشگری دانشگاه آزاد مرکز سرعین/ اعطای مدرک مهارتی به افراد پس از پایان دوره

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دوره های آموزشی هتل گردشگری و آموزشی مرکز سرعین با هماهنگی جامعه هتل داران استان و اداره کل میراث فرهنگی طراحی شده که در این دوره ها بر روی آموزش های تخصصی آزاد، تمرکز شده است و  تاکنون 150 نفر ثبت نام کرده اند.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ماموریت های واحد اردبیل در راستای طرح پایش اظهار کرد: اولویت دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل موضوع گردشگری و سلامت است؛ همچنین در حوزه های کشاورزی، سیستم بهره وری و IT برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی افزود: برنامه ریزی برای انجام هرچه بهتر این ماموریت ها انجام شده و استادان و اعضای هیات علمی در خصوص این ماموریت توجیه شده اند؛ همچنین سیستم های قدیمی واحدها در حال تغییر کاربری به سمت سیستم پایش آزاد است تا دانشجویان و استادان عضو آن بشوند.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر شناسایی مسائل و مشکلات سطح استان را در دستور کار قرار داده ایم تا بر این اساس، نظام موضوعات پایان نامه های دانشجویی را هدفمند کنیم.

رئیس واحد اردبیل با اشاره قراردادهای اخیر این واحد با شرکت ها و بخش های غیر دانشگاهی تصریح کرد: واحد اردبیل در حوزه گردشگری، تفاهمنامه 4جانبه ای را با استانداری اردبیل، اداره کل میراث فرهنگی و سازمان میراث فرهنگی امضا کرده است که طرح های مطالعاتی در زمینه گردشگری، گردشگری دیجیتال و ایجاد هتل آموزشی از جمله محورهای این تفاهمنامه بود.

وی با بیان این که روند ایجاد هتل آموزشی 60 تا 70 درصد پیشرفت داشته است گفت: با توجه به این که استان اردبیل یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود، مطالعاتی که در زمینه صنعت گردشگری انجام شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که آموزش های مهارتی در زمینه فرهنگ گردشگری باید ارتقاء پیدا کند.

رسولی خاطرنشان کرد: طبق این طرح دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سرعین به دانشکده گردشگری، مرکز تحقیقات و آموزش های مهارتی و صنعت هتلداری تبدیل خواهد شد؛ درحال حاضر فاز اول این هتل با ورود رشته گردشگری در حال اجراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اذعان داشت: دوره های آموزشی این هتل با هماهنگی جامعه هتل داران استان و اداره کل میراث فرهنگی طراحی شده که در آن بر روی آموزش های تخصصی آزاد، تمرکز شده است و تاکنون 150 نفر ثبت نام کرده اند. دوره های آموزشی به صورت کوتاه مدت خواهد بود که در پایان دوره به افراد مدرک مهارتی داده خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009348

وب گردی

وب گردی