صفری: اجرای طرح پایش با رویکرد هدفمندکردن پایان‌نامه‌ها / سطح علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با برنامه‌های آموزشی ارتقا می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، از اجرای طرح پایش و طرح دهکده سلامت سالمندان در شرق تهران توسط این واحد دانشگاهی خبر داد.

محمود صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، در رابطه به همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در این واحد دانشگاهی اکثر شرکت‌ها در بخش بلوک‌سازی و معماری فعالیت خوبی را به منصه ظهور رسیده است. همچنین با شهرداری نیز در حوزه طراحی میادین پروژه‌هایی را در دست اجرا دارد.

وی با بیان این‌که امیدواریم طرح‌های دانش‌بنیان در واحد دانشگاه دماوند با شتاب بیشتر انجام شود، افزود: با توجه به پتانسیل و قابلیت این منطقه قرار است که طرح دهکده سلامت سالمندان را در شرق تهران به همت این واحد دانشگاهی و خیرین حوزه سلامت اجرا شود. به طور یقین اجرای این طرح دانش‌بنیان فکری و علمی در آمدی برای این واحد دانشگاهی ایجاد خواهد کرد.

صفری با اشاره به این‌که هنوز محصول تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان به مرحله تجاری سازی نرسیده است، افزود: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برنامه‌هایی را در جهت شناسایی بازار هدف و رونق کسب وکار این شرکت‌ها در دستور کار خود قرار داده است. هم‌اکنون در بلوک سازی طرح میادین شهرداری پژوهش‌های به ثمر رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با تاکید براین‌که حضور شرکت‌های دانش‌بنیان انگیزه افراد تحصیل‌کرده را برای همکاری بادانشگاه‌ها کمک می کند و نیز باعث می‌شود که دانشجو نسبت به آینده احساس یاس و ناامیدی نکنند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این واحد اجرای طرح پایش است که با رویکرد هدفمندکردن پایان‌نامه‌ها، تحقیقات و کاربردی‌شدن آن در راستای نیازهای شهرستان و در سطح کلان نیز در زمینه انرژی و مواد، بسترهایی را فراهم کرده است.

به گفته وی از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی دماوند ایجاد و توسعه مراکز آموزشی و مهارتی از طریق مدارس سما بوده که در حال پیگیری و انجام است.

وی درباره برنامه‌های سال جاری حوزه پژوهش این واحد دانشگاهی نیز گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه پژوهش در سال ۹۸ فعال‌ترشدن مرکز تحقیقات بتن و آسفالت دانشگاه و توجه بیشتر به امور دانش‌بنیان است. در کنار این موارد، پیگیری قراردادهای انجام‌شده در سال گذشته و تکمیل و ساخت چند محصول نوآورانه و اقدام برای ثبت اختراع و تجاری‌سازی آنها، مذاکره با سازمان‌های مختلف برای اخذ طرح‌های برون‌دانشگاهی در حوزه تخصصی پژوهشگران دانشگاه و برگزاری استارت‌آپ مشترک با سایر واحدها در زمینه انرژی از دیگر برنامه‌های امسال حوزه پژوهش واحد دماوند است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند افزود: برای ارتقای سطح علمی دانشجویان سمینارهایی را با حضور برخی از شرکت‌های دانش‌بنیانی برگزار کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009352

وب گردی

وب گردی