56 دفتر همکار در مراکز علمی و تحقیقاتی مسیر ثبت اختراع را تسهیل می‌کند

مدیر کانون پتنت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری از همکاری این مرکز با 56 دفتر همکار در مراکز علمی و تحقیقاتی خبر داد که به این تعداد به زودی 43 دفتر دیگر نیز افزوده می شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، تعامل و همکاری تنگاتنگ با مراکز علمی و فناوری کشور ضرورتی است که کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به خوبی آن را درک کرده است تا شاهد افزایش آگاهی اساتید و دانشجویان با ثبت اختراع باشیم. در این راستا کانون اقدام به راه اندازی و توسعه دفاتر همکار با نهادهای علمی و پژوهشی کرده است تا تعامل و همکاری خود را با این نهادها افزایش دهد.

به گفته مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، در حال حاضر 56 دفتر همکار کانون در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها مشغول فعالیت هستند. دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه شیراز، دانشگاه ازاد اسلامی واحد یزد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برخی از مراکزی هستند که دفاتر همکار کانون در آنها راه اندازی شده است. البته طبق تفاهم نامه ای که میان دانشگاه آزاد اسلامی و کانون امضا شد به زودی 43 دفتر با اجرایی شدن تفاهم نامه به این تعداد افزوده می شود. این دفاتر اهمیت حفاظت از مالکیت فکری را با برگزاری کارگاه های آموزشی برای نخبگان، دانشجویان و اساتید تبیین می کنند. همچنین با برگزاری دوره های آموزشی، جذب و ثبت درخواست گامی موثر برای فرهنگسازی درباره مالکیت فکری برداشته اند. پس افزایش این دفاتر در نهایت منجر به افزایش درخواست برای ثبت اختراع می شود.

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حمایت از دستاوردهای فکری در قالب ثبت اختراع در دفاتر ثبت پتنت معتبر جهان، فرهنگسازی در زمینه اهمیت پتنت و ضرورت ثبت آن را انجام می دهد. این نهاد، با حمایت‌های خود می‌تواند جایگاه کشور را در کسب شاخص‌های نوآوری و مالکیت فکری ارتقاء داده و زمینه‎های لازم را برای تشکیل دفاتر انتقال فناوری در دانشگاه‎ها و درآمدزایی از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی به‌عنوان دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین، فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009355

وب گردی

وب گردی