تقسیط جریمه رانندگی خودروهای بالای یک میلیون خلافی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: بیش از ۸۱هزار خودرو به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف هستند. مبلغ جریمه به مدت ۱۲ ماه تقسیط می شود و فرد موظف می‌شود این مبلغ را در ۱۲ ماه بدهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا صبح امروز در حاشیه نشست خبری که در مرکز فرماندهی پلیس راهور برگزار شد گفت: برابر قانون خودروهایی که بالای یک میلیون جریمه دارند باید توقیف شوند و در حال حاضر بیش از ۸۱ هزار خودرو در پارکینگ ها به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف هستند و ۷۲ هزار و ۴۸۶ موتورسیکلت توقیف هستند.

وی افزود: این وسایل از یک میلیون تومان تا ۱۴ میلیون تومان جریمه دارند.

سردار هادیان فر تصریح کرد: یک بار، بارِ جریمه است و یک بار هزینه پارک ها است و بعضاً مبلغ جریمه و پارکینگ از قیمت خودرو بالاتر است.

وی گفت: در گزارش میدانی که از این پارکینگ‌ها داشتم دیدم بیشتر این وسایل نقلیه، وسیله نقلیه ضعیف جامعه و وسیله نقلیه‌ای است که منبع درآمد خانواده است.

هادیانفر گفت: طرح پرداخت جریمه‌ای راهنمایی و رانندگی تصویب شده است و خودروها و موتورسیکلت هایی که بخاطر جریمه بالای یک میلیون تومان در پارکینگ ها متوقف هستند، آن هزینه جریمه راهنمایی و رانندگی برایشان تقسیط می‌شود.

وی ادامه داد: البته برای این تقسیط شرایطی از قبیل فاقد شکایت قضایی و عدم رانندگی پرخطر و… وجود دارد.

هادیانفر گفت: مبلغ جریمه به مدت ۱۲ ماه تقسیط می شود و فرد موظف می‌شود این مبلغ را در ۱۲ ماه بدهد.

رئیس پلیس راهور گفت: البته این خودروها نباید در سن فرسودگی باشد که برای سواری ۲۰ سال، عمومی بنزین سوز و دوگانه سوز ۱۲ سال و موتورسیکلت کاربراتوری ۶ سال و… درنظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: این تقسیط جریمه ها از ۱۱ تیرماه اجرا می‌شود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1009361

وب گردی

وب گردی