امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه پیام نور و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه پیام نور و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی منعقد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه پیام نور، محمدرضا زمانی در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی با توجه به گستردگی در سطح 500 مرکز و واحد داخل و 40 نمایندگی خارج از کشور، بستر بسیار مناسبی برای گسترش زبان فارسی در اختیار دارد و با توجه به اشتراک‌های این دانشگاه با انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، می‌توانیم با تمام توان در زمینه گسترش زبان و ادبیات فارسی گام‌های مثبتی برداریم.

وی ادامه داد: رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پیام نور جزو اولین رشته‌هایی است که از سال 68 در این دانشگاه دایر شده و 60 درصد توان دانشگاه نیز در زمینه علوم انسانی و رشته های مرتبط با زبان و فرهنگ ایران اسلامی است که در تعامل با انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، پتانسیل عظیمی را ایجاد خواهد کرد.

میرباقری فرد رئیس انجمن ترویج زبان و ادب فارسی نیز ضمن استقبال از همکاری با دانشگاه پیام نور گفت: ترویج زبان و ادب فارسی جزو مسائل کلان در بعد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه اهداف و مشترکات بسیاری بین دانشگاه پیام نور و این انجمن وجود دارد، افزود: برخورداری دانشگاه پیام نور از ساختار وسیع و گستردگی در همه مناطق کشور و همچنین امکان آموزش غیرحضوری در این دانشگاه ، فرصت مناسبی برای ترویج زبان فراهم می‌آورد.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه بستر مناسبی را برای دانشجویان و استادان برای استفاده از ظرفیت های دانشگاه پیام نور و پیوند استوار با پیکره انجمن فراهم می‌کند که با همکاری برنامه محور می توانیم، گام بزرگی برای اعتلای علمی و فرهنگی کشور و گسترش زبان فارسی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009380

وب گردی

وب گردی