افزایش ۳ برابری تغذیه و ۱.۵ برابری اسکان در اربعین ۹۸

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی باشکوه اربعین حسینی از افزایش ۳ برابری تغذیه و ۱.۵ برابری اسکان برای زائران اربعین حسینی امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به برگزاری کمیته تغذیه و اسکان ستاد اربعین گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی باشکوه اربعین حسینی و ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور رفاه زائران حسینی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امسال با تصمیم‌های صورت گرفته در‌ کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین در نظر داریم خدمات‌دهی را افزایش دهیم، افزود: با توجه به رایگان شدن ویزای اربعین پیش‌بینی شده تعداد زائران امام حسین (ع) افزایش یابد که به نظر می‌رسد این تعداد به ۳ میلیون نفر زائر نیز برسد.

امسال ظرفیت اسکان برای زائران اربعین نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر می‌شود به طوری که یک میلیون‌و ۸۰۰ هزار جای استراحت و‌خواب برای زائران اربعین حسینی پیش‌بینی و ایجاد خواهد شد

افضلی با اشاره به لزوم ایجاد امکانات برای افزایش زائران اربعین گفت: امسال ظرفیت اسکان برای زائران اربعین نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر می‌شود به طوری که یک میلیون‌و ۸۰۰ هزار جای استراحت و‌خواب برای زائران اربعین حسینی پیش‌بینی و ایجاد خواهد شد.

وی درباره تغذیه زائران اربعین نیز گفت: سال گذشته در موکب‌ها انواع غذاها وجود داشت که امسال هم با برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد تغذیه روزانه را افزایش می‌دهیم، تا جایی که بنا بر تصمیم کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین روزانه ۳ میلیون غذا برای زائران حسینی درموکب‌ها طبخ و توزیع می‌شود که با این روند خدمات‌دهی در بخش تغذیه نسبت به سال گذشته ۳ برابر خواهد شد.

گفتنی است، بسیاری از زائران حسینی از نیمه مهرماه به عراق اعزام می‌شوند که تمامی زائران باید ویزای عراق را اخذ کنند، اما برای دریافت ویزا نیاز به پرداخت هزینه‌ نیست.

فارس

بنا بر تصمیم کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین روزانه ۳ میلیون غذا برای زائران حسینی درموکب‌ها طبخ و توزیع می‌شود که با این روند خدمات‌دهی در بخش تغذیه نسبت به سال گذشته ۳ برابر خواهد شد

انتهای پیام/

کد خبر: 1009381

وب گردی

وب گردی