نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با فضای بازار و کارآفرینی آشنایی بیشتری دارند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فناوران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه های سراسری با فضای بازار، بیزینس و کارآفرینی تعامل و آشنایی بیشتری دارند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علم و فناوری کشور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی گسترده است که جزو سرمایه های ملی کشور محسوب می شود؛ این دانشگاه در تمامی نقاط کشور دارای شعبه است و توانسته امکان تحصیل را برای بیشتر مردم جامعه فراهم کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با توجه به گستردگی و ظرفیت های عظیم خود در سراسر کشور، نقشی جریان ساز در نظام آموزش عالی کشور داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: دانشگاه آزاد نباید برای فعالیت های خود منتظر دانشگاه های سراسری باشد که آن ها چه اقدامی را می خواهند انجام دهند، بلکه باید به صورت خودجوش و مستقل عمل کند و در ارتقاء حوزه آموزش عالی، نقشی تاثیر گذار وجریان ساز داشته باشد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز وظیفه ما این است که دانشگاه آزاد را به سمتی هدایت کنیم که در آینده ای نزدیک تبدیل به دانشگاه نسل چهارم شود و بتواند با افزایش نخبه پروری، زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور شود.

وی درباره تفاوت نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های سراسری بیان کرد: فناوران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه های سراسری با با فضای بازار، بیزینس و کارآفرینی تعامل و آشنایی بیشتری دارند؛ دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل این که باید شهریه بپردازند با فضای کسب و کار و درآمدزایی آشنایی بیشتری دارند.

دهقاتی در پایان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در بحث فناوری و نوآوری برند اول کشور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009412

وب گردی

وب گردی