ویسی: پایان‌نامه‌های حوزه صنعت و بانک حمایت مالی می‌شوند/ باید نوآوری و خلاقیت در دل سازمان‌ها جای بگیرد

رئیس مرکز نوآوری رفاتک، با تاکید براین‌که پایان‌نامه‌های دانشجویان در حوزه صنعت و بانک حمایت مالی می‌شود، گفت: این طرح از اوایل مهرماه سال‌جاری در مراکز دانشگاهی اجرا خواهد شد تا ایده‌های دانشجویان درحد پایان‌نامه باقی نماند.

هادی ویسی رئیس مرکز نوآوری رفاتک، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در رابطه با فعالیت‌های این مرکز گفت: مرکز نوآوری رفاتک با رویکرد توسعه نوآوری در حوزه کسب و کار بانک رفاه و نیز سرمایه‌گذاری روی کسب و کارهای نوین و استارت‌آپ ها تاسیس شده است. همچنین به صورت تخصصی در دو محور فین تک و سلامت فعالیت می کند. بغیر از این موارد روی کسب و کارهایی که پتانسیل داشته باشند بیرون از این فضا نیز سرمایه گذاری می کنیم.

وی در رابطه اقتصادی دیجیتال تصریح کرد: نمی شود گفت که در حوزه اقتصاد دیجیتال به موفقیت هایی دست یافته‌ایم؛ بلکه در ابتدای راه هستیم. اما خیز خوبی در این عرصه برداشته شده است.

رئیس مرکز نوآوری رفاتک، با اشاره به این‌که باور و اعتماد در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور شکل گرفته است، افزود: ما در عرصه فین تک‌ها نسبت به بقیه حوزه‌ها جلوتر هستیم. به طوری که کسب وکارهایی در این حوزه فعالیت می‌کنند که درآمد چند هزار میلیاردی دارند و اشتغالزایی بزرگی را تشکیل دادند. می‌توان گفت؛ در حوزه فین تک‌ها به جز برخی از محورهای خاص در جذب سرمایه تکنولوژی نوظهور در وضعیت مناسبی قرار داریم که دستاوردها قابل قیاس با دنیاست.

ویسی گفت: برای توسعه فضای کسب وکارهای شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت کلی زیرساخت‌ها در کشور فراهم شده است تا جایی که کمپانی‌های بزرگ در عرصه اینوست و سرمایه‌گذاری کردند تا نوآوری در دل سازمان‌ها مفهوم پیدا کند. و این یکی از پیش نیازهای جدی بوده که در کشور شکل رفته است.

رئیس مرکز نوآوری رفاتک، اضافه کرد: نکته دیگر که با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید روی آن کار کرد. بحث فرهنگ‌سازی این موضوع است. با توجه به نوع نگاهی که به کسب وکارهای استارت‌آپی به دلیل پرریسک بودن در کشور وجود دارد این امر باعث شده که در این عرصه فرهنگ‌سازی عمومی برای سازمان‌ها شکل نگرفته است. این امر را نباید نادیده گرفت ایده‌های استارت‌آپی یک شبه یا طی پروسه شش ماه جواب نمی‌دهد باید از آنها حمایت کرد، بنابراین با این امر مهم فاصله داریم.همچنین اسم نوآوری و خلاقیت باید در دل سازمان‌ها جای بگیرد در این صورت است که مفهوم نوآوری و فرهنگ نوآوری تبدیل به باور و اعتماد عمومی بین مردم می‌شود.

وی با بیان این‌که مرکز نوآوری رفاتک، در دو محور اصلی فین‌تک و سلامت به صورت جدی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: محور اول ما تامین نیازمندی‌ها شامل فضا، ارائه سرویس به استارت‌آپ‌ها و شتابدهندها است و در کنار آن تامین سرمایه اولیه در حوزه سرمایه گذاری برای فضای بیرون از داخل بانک رفاه است.در این رابطه صندوق سرمایه گذاری را در مرکز راه اندازی خواهیم کرد تا چتری برای حمایت از کسب و کارها نوپا باشد. همچنین اجرای یکسری رویدادهای کوتاه مدت و بلند مدت را در جهت ارتقای فضای کسب و کار در این عرصه داریم چرا که این فضا به نوعی خاستگاه اصلی جوانان و دانشجویان است.

رئیس مرکز نوآوری رفاتک، با تاکید براین‌که پایان‌نامه‌های دانشجویان در حوزه صنعت و بانک حمایت مالی می‌شود، گفت: این طرح از اوایل مهرماه سال‌جاری در مراکز دانشگاهی اجرا خواهد شد تا ایده‌های دانشجویان درحد پایان‌نامه باقی نماند.

وی هدف از برگزاری مسابقه میان استارتاپ‌ها و صاحبان ایده دو حوزه فین‌تک (فناوری های مالی) و سلامت را ایجاد تعامل میان آنها اعلام کرد و گفت: بانک رفاه همواره با مراکز درمانی و بیمه‌ای فعال در حوزه سلامت در ارتباط بوده است و به دلیل رویکرد و ارتباط مستقیم بانک با بدنه سلامت کشور، دو محور اصلی مرکز نوآوری رفاتک، فین‌تک و سلامت است.

گفتنی است؛ رفاتک که در سال 1397 با هدف فعالیت در دو حوزه ی اصلی فناوری مالی و سلامت توسط بانک رفاه و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف تاسیس شده می کوشد با توجه به توان و زیرساخت های بانک و شرکای کلیدی آن و استفاده از توان متخصصان و نخبگان کشور به عنوان یکی از بازیگران اصلی زیست بوم فناوری مالی و سلامت ایران شناخته شود و بتواند بین دو حوزه مالی و سلامت پل بزند. نوآوران حوزه های مالی و سلامت می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مرکز و بهره مندی از تسهیلات آن به نشانی www.refatech.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009414

وب گردی

وب گردی