امضا تفاهم ‏نامه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری در استان فارس

تفاهم‏ نامه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری با هدف ماموریت جذب شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان فعال حوزه الکترونیک، مخابرات و فناوری اطلاعات با حضور سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در شیراز به امضا رسید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید ستار هاشمی، سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در مراسم امضای این تفاهمنامه، با ارائه گزارشی از اقدامات وزارت ارتباطات در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشورگفت: ایجاد کارخانه و مراکز توسعه فناوری اقدامی ارزشمند برای ارتقای اکوسیستم توسعه کسب و کار، خوشه‌های نوآوری و تعمیق فناوری با استفاده از ارتباط صنعت و استارت آپ‌ها در حوزه ICT است.

وی افزود: ارتقا شرکت های فناور، جذب و حمایت از نخبگان و فعالین حوزه فاوا، توسعه شبکه اقتصاد دیجیتال با هدف توسعه بازار از دیگر اهداف ایجاد این کارخانه نوآوری است.

هاشمی با درخواست از استاندار فارس برای کنترل مراحل پیشرفت کار با زمان‌بندی مشخص، تصریح کرد: کرد: با توجه به سوابق فعالیت‌های کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC)، کارخانه نوآوری شیراز باید بتواند با ارائه عملکرد مناسب به الگویی در کشور تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، تفاهم‏نامه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری در استان فارس فی ما بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری فارس، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران و شرکت مهد تجارت گستران عطار در جهت سیاست­های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد زیست بوم کارآفرینی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به امضا طرفین رسید و به مدت هفت سال اعتبار دارد که در صورت تمایل طرفین قابل تمدید است.

بر اساس این تفاهم نامه هرگونه حمایت مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در چارچوب مواد قانون حمایت از شرکت­های دانش بنیان از ابتدا تا انتهای فعالیت مرکز، محدود به شرکت­های مستقر در کارخانه نوآوری خواهد بود و وزارت ارتباطات فعال سازی نمایندگی شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک در محل کارخانه نوآوری ITMC و حمایت مالی از واحدهای پذیرش شده در شبکه را از طریق صندوق های فعال در این حوزه بر عهده دارد.

هماهنگی تمام سازمان­های مرتبط با موضوع تفاهم­نامه از جمله هماهنگی و تسهیل برای صدور مجوزهای لازم از شهرداری شیراز، سایر دستگاه­های اجرایی استانی و تهیه و تبیین سازوکارهای قانونی و روابط بین سازمان‌های درگیر پروژه بر عهده استانداری فارس است.

بر اساس این تفاهمنامه پنج جانبه، تخصیص فضای فیزیکی در محل کارخانه و تامین زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق، گاز و تلفن در محل برای شرکت مستقر از وظایف شرکت کارخانجات مخابراتی ایران است و شرکت مهد تجارت گستران عطار موظف به فراهم­سازی محیط فعالیت مناسب و سایر الزامات حرفه­ای شامل خدمات مشاوره، آموزش، بازاریابی و سایر خدمات موردنیاز شرکت­های نوپا، شتاب­دهنده‌ها و استارت­آپ­ها با توجه به اهداف و کارکردهای کارخانه نوآوری ITMC و تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه­های آموزشی کوتاه مدت است.

انتهای پیا/

کد خبر: 1009416

وب گردی

وب گردی