کمبود تحصیلات، به مرگ‌باری سیگار

مطالعات جدید، مدارکی را دال بر رابطه مستقیم بین تحصیلات بیشتر و عمر طولانی تر ارائه می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عدم تحصیل به اندازه و درست، می تواند از طول عمر انسان بکاهد. محققان در طول انجام این تحقیقات که منجر به نتیجه گیری این‌چنینی شده است، داده ها و اطلاعات مربوط به بیش از یک میلیون نفر را بین سال های 1986 تا 2006 مورد بررسی قرار دادند تا تعداد مرگ و میرهای نسبت داده شده به سطح پایین تحصیلات در ایالات متحده آمریکا را به نوعی تخمین بزنند. این مطالعات بر روی افرادی انجام شده بود که در سال های 1925، 1935 و 1945 متولد شده بودند و نتایج حاصله از آن حیرت انگیز بود. جالب است بدانید که اغلب افراد با سطح تحصیلاتی پایین به دلایلی مانند بیماری‌هایی قلبی و سرطان جان خود را از دست داده بودند.

پژوهشگران متوجه شدند در صورتی که زودتر به این تاثیر پی می بردند، می شد جان حدود 145،243 را در سال 2010 نجات داد! تنها لازمه این موضوع این بود که این افراد که اکثرا دوران دبیرستان خود را به پایان نرسانده بودند، تنها با توجه بیشتر به تحصیلاتشان یک مدرک دیپلم به دست می آوردند! این آمار با آمار کشته شدگانی که به علت سیگار کشیدن جان خود را از دست داده اند برابر است و این یک مقایسه معنادار است!

همچنین چیزی حدود 110,068 نفر که دوران کالج و دانشگاه خود را به پایان نرسانده بودند، با کسب یک مدرک لیسانس، می توانستند عمر طولانی تری داشته باشند.

«ویریجینیا چانگ»، استاد سلامت عمومی در دانشگاه «نیویورک سیتی» در این باره می گوید: « ما در راستای سیاست های مربوط به سلامت عمومی اکثرا سعی می کنیم عادت های بد خود به مانند سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و استفاده از غذاهای ناسالم را کنار بگذاریم. تحصیلات مهم ترین عنصر در آگاهی از نحوه درست سبک زندگی و دوری از عادت های بد تهدید کننده زندگی‌ست؛ اما در ایالات متحده، این موضوع را باید به عنوان عنصری کلیدی در نظر گرفت که در حال حاضر این گونه نیست.»

بیش از 10 درصد بزرگسالان در ایالات متحده که بین سنین 25 تا 34 سال قرار دارند، فاقد هرگونه مدرک مربوط به دوران دبیرستان هستند و 25 درصد آن ها به کالج و دانشگاه رفته اند اما مدرک لیسانس خود را دریافت نکرده اند. با این حال، مطالعات نشان می دهند که قرارگیری در سطح بالاتری از نظر آموزشی، وضعیت شما را از نظر مالی بهتر می سازد، شما را از عواقب رفتار های غلط زندگی روزانه آگاه تر می سازد و موقعیت اجتماعی شما را نیز بهبود می بخشد؛ اگر تمامی این عوامل در کنار هم قرار بگیرند طول عمر شما را افزایش می دهند.

در حال حاضر با توجه به آمار ها، آمار مرگ و میر به علت عوارض قلبی و عروقی بیشتر از آمار مرگ و میر به دلیل بیماری کشنده ای به مانند سرطان است و افرادی با تحصیلات بیشتر، در محیط کاری و زندگی خود اغلب استرس کمتری را تجربه می کنند و نتیجه این اتفاق، کم تر شدن شانس سکته قلبی در آن ها و زمدگی طولانی تر است.

چانگ دراین باره می گوید: «به طور کلی، امید به زندگی در حال بیشتر شدن می باشد؛ اما افرادی که بیشترین تحصیلات را دارند، بیشترین مزایا را نیز به دست می آورند.»

«موضوع این است که با توجه به آمارها و آنالیزهایی که در این مدت انجام دادیم، متوجه این تاثیر بسیار زیاد آموزش و تحصیلات در طول عمر افراد شده ایم و دلایل آن را نیز شرح دادیم؛ حالا باید دید مسئولین آموزشی ایالات متحده و به طور کل، جهان چه اقدامی را در این باره در نظر خواهند گرفت.»

لازم به ذکر است کلیه این تحقیقات به کمک موسسه سلامت کودکان و جایگاه سلامتی بزرگسالان «کندی شریور»، دانشگاه «کلرادو» و دانشگاه «کارولینای شمالی » صورت گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009418

وب گردی

وب گردی