نشر فرهنگ ایثار و نخبه‌پروری فرهنگی در دستور کار مسئولان شاهد و ایثارگر قرار گیرد

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید در عرصه‎های مختلف آموزشی و دانشجویی، دانشجویان شاهد و ایثارگر را ارتقا و آنها را وارد عرصه توانمندسازی کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست تخصصی مسئولان دفاتر شاهد و ایثارگر و مدیران گروه درس دفاع مقدس با حضور دکتر حسین نصیرزاده رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرمانشاه برگزار شد.

نصیرزاده در این نشست گفت: امروز اقتدار ایران اسلامی تمامی معادلات سیاسی و نظامی دنیا را بهم زده و با همت و تلاش سربازان مؤمن و متعهد دشمنان خود را به زانو در آورده است.

وی اظهار داشت: امروز شاهدیم در دانشگاه آزاد اسلامی مسئولان، رؤسای واحدها و مراکز، استادان، معاونان، بسیجیان، خانواده ها و یادگاران شهدا همه در کنار هم هستند و این یعنی وحدت و همدلی و انقلابی کار کردن برای رضای خدا.

نصیرزاده درباره چارت مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت های این مرکز در چند بخش تعریف شده که یکی از بخش های آن اداره کل نشر و ترویج دفاع مقدس است. مأموریت این اداره کل هدفمندسازی 2 واحد درس دفاع مقدس و تکمیل فرآیند آن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین فعال سازی این 2 واحد برای همه استادان و کارکنان است.

وی با تأکید بر اینکه استادان فقط در کلاس درس به مباحث دفاع مقدس نپردازند، گفت: باید در همه مناسبت های مختلف و روزشمارهای انقلاب به دفاع مقدس، شهادت و ایثار توجه ویژه ای داشت.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشت: در این دانشگاه هزار جامعه شاهد و ایثارگر نوع الف و 120 هزار فرزند ایثارگر در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

نصیرزاده با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نزدیک به 7 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر داریم، افزود: باید در عرصه های مختلف آموزشی و دانشجویی دانشجویان شاهد و ایثارگر را ارتقاء دهیم و آنها را وارد عرصه توانمند سازی کنیم. در همین راستا باید نخبه پروری در دوره کارشناسی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه همچنین هر استاد باید به 20 فرزند شاهد و ایثارگر خدمات مشاوره ای ارائه دهد، گفت: ارتقای فرهنگی فرزندان شاهد، نشر فرهنگ ایثار و شهادت و نخبه پروری فرهنگی نیز باید در دستور کار مسئولان شاهد و ایثارگر قرار گیرد.

نصیرزاده و هیأت همراه پیش از شرکت در نشست تخصصی مسئولان دفاتر شاهد و ایثارگر و مدیران گروه درس دفاع مقدس با حضور در مزار شهدای گمنام واحد کرمانشاه علاوه بر ادای احترام با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام

کد خبر: 1009421

وب گردی

وب گردی