تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی باعث تشویق دانشجویان به کارهای پژوهشی می‌شود

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر- نرم افزار واحد اردبیل تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را باعث تشویق به کارهای پژوهشی دانست.

مهران رحمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، اظهار کرد: تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی و محیط علمی آن باعث تشویق و جذب دانشجویان به کارهای پژوهشی می‌شود.

وی نقش استادان دانشگاه را در کارهای پژوهشی دانشجویان بسیار سازنده عنوان کرد و افزود: در تحقیقات بعدی خود در زمینه‌ی هوش تجاری و بانک‌های اطلاعات با روش توسعه‌ی چابک نیز از مشاوره‌ی استادان خود بهره خواهم برد.

رحمتی به برگزاری چهارمین کنگره ملی تحقیقات بنیادین و مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات که 30 خرداد در محل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: مقاله‌ی ما با عنوان «سیستم نرم‌افزار کنترل خطوط بازرسی قضاوت و بازبینی محصول تولیدی در صنایع لاستیک‌سازی خودرو در بستر هوش تجاری» توانست عنوان برتر این همایش را در بخش سخنرانی به خود اختصاص دهد.

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر - نرم‌افزار واحد اردبیل به مشکلات صنعت اشاره کرد و گفت: با استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری می‌توانیم باعث کاهش ضایعات زمان تولید در صنعت لاستیک‌سازی شویم.

در این پژوهش از یک طراحی نرم‌افزاری با نام روش توسعه‌ی چابک (Agile scrum) استفاده شده است و در نتیجه باعث کاهش ضایعات حین تولید شده است.

این مقاله علمی که توسط مهران رحمتی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر-نرم‌افزار و مهدی عفت پرور؛ عضو هیأت علمی واحد اردبیل، ارائه شد، توانست عنوان برتر چهارمین کنگره ملی تحقیقات بنیادین و مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات را به خود اختصاص دهد.

کد خبر: 1009432

وب گردی

وب گردی