مذاکره دانشگاه تهران با دانشگاه‌های خارجی برای تأمین هزینه دانشجویان اعزامی

رئیس دانشگاه تهران گفت: سعی می‌کنیم با دانشگاه‌های مختلف دنیا مذاکره کنیم تا وقتی دانشجویان خارجی به ایران می‌آیند، هزینه اقامت آنها را پرداخت کنیم و زمانی که دانشجویان ما به آنجا می‌روند، آنها هزینه اقامت را بپردازند.

محمود نیلی احمدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اعزام دانشجو کوتاه مدت دانشجویان به دانشگاه های خارج از کشور اظهار کرد: اعتباراتی که برای اعزام دانشجویان دکتری از طرف وزارت علوم اعلام و نسبت به سال گذشته تقریبا نصف شده، ما را دچار مشکل کرده است. با وجود شرایط اقتصادی نامناسب، دانشگاه تهران سعی کرده لطمه‌ای به وضعیت دانشجویی وارد نشود.

وی ادامه داد: اعزام دانشجویان دکتری با توجه به تغییرات نرخ ارز، مقداری کاهش داشته است. سعی کرده‌ایم هزینه اعزام را تا حدی از بودجه دانشگاه تامین کنیم اما به دلیل افزایش قیمت ارز، پشتیبانی از آن محدود است و به این دلیل، تعداد کمتری را می‌توانیم اعزام کنیم.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: سعی می‌کنیم با دانشگاه‌های مختلف دنیا مذاکره کنیم تا وقتی دانشجویان خارجی به ایران می‌آیند، هزینه اقامت آنها را پرداخت کنیم و زمانی که دانشجویان ما به آنجا می‌روند، آنها هزینه اقامت را بپردازند. با چند دانشگاه به تفاهم رسیده‌ایم و همکاری‌ها از این نظر افزایش پیدا خواهد کرد.

نیلی احمدآبادی در پایان گفت: دانشجویانی که به خارج از کشور اعزام می‌شوند، ارتباطات بین المللی را گسترش می‌دهند و یکی از بهترین سفیران ایران برای شناساندن کشور و توانمندی‌های آن به شمار می‌روند. باید ارتباط ما با مراکز علمی دنیا حفظ شود و به این دلیل اعزام دانشجو به دوره‌های کوتاه مدت به دانشگاه‌های خارج از کشور ضرورت دارد. باید در همین راستا اعزام دانشجو در دوره‌های کوتاه مدت را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009434

وب گردی

وب گردی