بخش مهمی از بیانیه گام دوم به نقش دانشگاه در تمدن‌سازی مربوط می‌شود

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: یک بخش مهم از بیانیه گام دوم چه گزارش از گذشته و چه چشم‌انداز آینده، به نقش دانشگاه در تمدن سازی مربوط می‌شود که مبانی این شاخص ها در روایات اهل بیت (ع) وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست تخصصی تبیین نقش و تعیین وظایف جامعه دانشگاهی در اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب با حضور محمدرضا مردانی سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی، سید مجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، ‌محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، حسین نصیرزاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران و کارکنان بسیج دانشگاه آزاد در سالن همایش های مجتمع امامت مشهد مقدس در حال برگزاری است.

حسن رحیم پور ازغدی در این مراسم گفت: یک بخش مهم از بیانیه گام دوم چه گزارش از گذشته و چه چشم‌انداز آینده، به نقش دانشگاه در تمدن سازی مربوط می شود که مبانی این شاخص ها در روایات اهل بیت (ع) وجود دارد.

وی با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود: بنیان‌گذار دانشگاه در تمدن اسلامی امام صادق (ع) هستند که یک دانشگاه غیرمستقل حکومتی با هزاران شاگرد تاسیس کردند و اکثر شاگردهای ایشان هم شیعه نبودند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانشگاه ها در رشته های مختلف علوم حوزوی و دانشگاهی بعد از امام صادق (ع) شکل گرفت که امام صادق (ع) در یک روایت، تفاوت اصلی دانشگاه اسلامی با دانشگاه سکولار را بیان کردند.

وی افزود: بنا به فرموده امام صادق (ع) می توان از علوم تجربی به الهیات وصل شد و صدقه بزرگی است که با معلولان شنوایی و گفتاری ارتباط برقرار کنیم.

رحیم پور ازغدی در ادامه گفت: بلا و زجر برای مومن، امتحان الهی است و ثواب آن نزد مومنان محفوظ است و خانواده هایی که بیماران طولانی‌مدت دارند، پاداش می گیرند.

وی تصریح کرد: اولین دعوت به علوم طلیعی از سوی اسلام و امام صادق (ع) صورت گرفت که پیشروی تمدن اسلامی را نسبت به تمدن های غیر دینی نشان می دهد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009494

وب گردی

وب گردی