اعلام برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) درحرم رضوی

ویژه‌برنامه‎های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم امام رضا(ع) از سوی مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تشریح شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سعید آخوندی با اشاره به اینکه حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع) در ایام شهادت امام صادق(ع) به سوگ خواهد نشست، اظهار کرد: امام صادق(ع) در سال ۱۴۸ قمری به دست عوامل منصور دوانیقی مسموم شدند و بر اثر آن به شهادت رسیدند.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: درباره تاریخ شهادت‎ ایشان دو گفتار است. برخی نیمه رجب و برخی دیگر ۲۵ شوال را بیان کرده‌اند که معروف و مشهور میان مورخان و سیره‌نگاران شیعه، همان قول دوم یعنی ۲۵ شوال است.

وی در ادامه از برگزاری ویژه برنامه‎های عزاداری متعدد در حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد و گفت: برنامه‌‏های عزاداری و سخنرانی شهادت امام صادق(ع) در حرم مطهر رضوی از جمعه هفتم تیرماه آغاز شده و تا شنبه شب ادامه خواهد داشت.

آخوندی درباره برنامه شب شهادت امام صادق(ع) گفت: مراسم شب شهادت ششمین امام شیعیان، جمعه بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله در صحن جامع رضوی آغاز خواهد شد و در ادامه حجت‌الاسلام مرتضی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در پایان نیز مهدی رسولی و دیگر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و روضه‎خوانی خواهند پرداخت.

مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، تعظیم شعائر اسلامی را یکی از مهم‌ترین برنامه‎های آستان قدس رضوی معرفی و اعلام کرد: مراسم روز شهادت امام صادق(ع) رأس ساعت ۱۰ صبح با قرائت قرآن، زیارت امین‌الله و بیان احکام در رواق امام خمینی(ره) آغاز خواهد شد و در ادامه این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: برنامه مراسم غروب شهادت امام صادق(ع) نیز شنبه ساعت ۱۸ در صحن انقلاب با سخنرانی حجت‌الاسلام حائری‌زاده و روضه‌خوانی مهدی رسولی برگزار می‏‌شود.

آخوندی گفت: در دیگر اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز برنامه سخنرانی، حلقه معرفت، مداحی و روضه‌خوانی مراسم شهادت امام صادق(ع) ویژه عموم زائران و مجاوران تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009540

وب گردی

وب گردی