رونمایی از طرح «تاکسی اینترنتی هوایی» در واحد یادگار امام خمینی (ره)

 رئیس دبیرخانه برنامه علمی، شبکه های ارتباطی و حمل‌و‌نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) از برگزاری استارت‌آپ ویکندهای «دریایی شو»، «هوایی شو» و «ورزشی شو» در مرداد و شهریورماه سال جاری خبر داد.

علی شهابی رئیس دبیرخانه برنامه علمی، شبکه های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره محورهای قرار‌داد اخیر واحد یادگار با ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، به دنبال تبیین مطالعات و مفاهیم کلان در حوزه حمل و نقل پیشرفته هستیم و پروژه های مرتبط با این حوزه را به صورت مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گسترش خواهیم داد.

وی افزود: واحد یادگار امام(ره) به دنبال این است که با همکاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته، رویدادهای استارت‌آپی، همایش و کنفرانس های متعددی را برگزار کند؛ ماه گذشته نخستین استارت‌آپ ویکند را در حوزه حمل و نقل ریلی برگزار کردیم.

شهابی ادامه داد: رویداد استارت‌آپی دیگری اول مرداد ماه برگزار خواهد شد که مرتبط با چالش نوآوری در حوزه دریایی است؛ همچنین شهریورماه استارت‌آپ ویکند «دریایی شو» را با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار خواهیم کرد. در همین ماه، استارت‌آپ ویکند «هوایی شو» که در حوزه چالش های هوایی است برگزار خواهد شد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد یادگار امام(ره) تصریح کرد: در استارت‌آپ ویکند «هوایی شو»، به دنبال این هستیم برای اولین بار از طرحی تحت عنوان «تاکسی اینترنتی هوایی» رونمایی کنیم که می تواند تحولی بزرگ در حوزه صنعت هوایی کشور ایجاد کند.

وی اضافه کرد: شرکت های هواپیمایی دارای چندین هواپیمای کوچک هستند که قابلیت جابجایی تعداد اندکی از مسافران را در طول روز دارند؛ در طرح تاکسی اینترنتی هوایی می‌توان به راحتی و در خطوطی ثابت، از یک فرودگاه خصوصی در شهر مبدا به فرودگاه خصوصی دیگر در شهر مقصد رفت و آمد داشت. در کشور ما نزدیک به 50 فرودگاه کوچک وجود دارد که تقریبا بلا استفاده مانده اند لذا با اجرایی شدن این طرح، می توان از این فرودگاه ها و هواپیماها استفاده بهینه کرد.

شهابی با اشاره به استارت‌آپ ویکند چالش های نوآوری در حوزه دریایی که 1 مردادماه برگزار خواهد شد، گفت: برخی از شناورهای دریایی به دلیل شرایط جغرافیایی مختلف، دچار خوردگی می شوند؛ لذا در این استارت‌آپ به دنبال طرح هایی هستیم که یا از این خوردگی جلوگیری شود یا زمان بروز آن را کاهش دهد.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد یادگار امام(ره) از برگزاری استارت‌آپ ویکند «ورزشی شو» در 19 تیرماه خبر داد و اذعان داشت: این استارت‌آپ در نمایشگاه بین المللی تجهیزات ورزشی واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009561

وب گردی

وب گردی