صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران به استارت‌آپ‌های جذاب تسهیلات مالی می‌دهد

 مدیر توسعه بازار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به نوپا بودن توانایی مالی لازم را ندارند؛ به همین دلیل این صندوق برای رفع مشکل، مدل ارزیابی برای خود تعریف کرده است.

مهرداد میرمعنا مدیر توسعه بازار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که این صندوق به شرکت‌های دانش بنیان و فناور، خدمات مالی و تسهیلات ارزان‌قیمت و نیز خدمات ضمانت برای قرارداد ارائه می‌دهد، اظهار کرد: میزان تسهیلات با توجه به نوع خدمات متنوع است، بنابراین با توجه به این‌که صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با پارک‌های علم و فناوری طرف قرارداد است به همین خاطر نیازها را براساس مدل‌های مالی تعریف و به پارک علم و فناوری و مراکز رشد ارائه می‌دهد.
وی با تاکید براین‌که تا به امروز حدود 500 شرکت دانش بنیان و فناور از خدمات صندوق و پژوهش و فناوری دانشگاه تهران برای توسعه محصول و قراردادهایشان بهره‌مند شدند، تصریح کرد: در حال حاضر در پارک علم و فناوری تهران حدود 200 شرکت عضو هستند. با وجود این عمده خدمات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران بیشتر به شرکت‌های خارج از پارک علم و فناوری است.
میرمعنا افزود: کل شرکت هایی که در کشور فعالیت می کنند از خدمات این صندوق بهره مند می‌شوند.
مدیر توسعه بازار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، گفت: ما با طراحی مدل‌های مالی جدید به خصوص سرمایه‌گذاری روی طرح‌های دانش‌بنیان و فناور برنامه‌ریزی کردیم. البته برنامه‌ریزی از سال گذشته شروع شده در واقع طرح هایی که مناسب بوده و برای سرمایه گذاران جذاب باشد ما به این طرح ها ورود پیدا می‌کنیم. به عنوان نمونه پارامترهای فنی و مالی هر دو حوزه برای سرمایه گذار جذاب باشد. از آنجا که صندوق سهامداران بخش خصوصی نیز دارد، بنابراین باید از نظر مالی جذاب باشد تا به طرح ورود کنند.
میرمعنا ادامه داد: وقتی سرمایه‌گذاری برای پروژه‌ای از صندوق تامین می‌کند؛ انتظار دارد که سود مورد نظر را از آن پروژه داشته باشد. با توجه به ارزیابی هایی که تیم اعتبار سنجی صندوق دارد، طرح ها را بررسی می کند.
مدیر توسعه بازار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به نوپا بودن توانایی مالی لازم را ندارند به همین دلیل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران برای رفع این مشکل مدل ارزیابی برای خود تعریف کرده که شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر مالی و فنی ارزیابی شوند و از اعتبار لازم برای دریافت تسهیلات برخوردار شوند به این صورت که صندوق پژوهش و فناوری براساس اعتبار شرکت‌های دانش‌بنیان ضمانتنامه صادر می‌کنند و در مقابل چک تضمینی از مدیران شرکت دریافت می‌شود.
وی تصریح کرد: برنامه آتی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، گسترش خدمات به استان‌هایی که هنوز صندوق پژوهش و فناوری در آنها شکل نگرفته است. ما با این تنها به تهران خدمات نمی‌دهیم بلکه برای کل کشور خدمات مالی و اعتباری می‌دهد.
میرمعنا افزود: حمایت هر چه بیشتر از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اهداف کلیدی ماست چرا که با حمایت از آن‌ها، ما را شعار سال یعنی رونق تولید سوق می‌دهد. الان دوره ای هستیم که کسب و کارهای سنتی کم رنگ شده و اولویت اصلی ما سرمایه گذاری و حمایت در بخش دانش‌بنیان و استارت‌آپ است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1009603

وب گردی

وب گردی