رانندگان 90 درصد خودروهای پارک‌شده در محل ویژه معلولان، معلولیت ندارند

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: رانندگان۹۰ درصد خودروهایی که در محل پارک ویژه معلولان توقف می‌کنند، معلولیت ندارند، با وجود این جریمه هم نمی‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی این سوال را مطرح کرد که در این شرایط، افراد با معلولیت کجا باید خودروی خود را پارک کنند.
وی گفت: بارها در این زمینه انتقاد کردیم و به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. بنابراین برنامه ریزی کرده‌ایم تا مسئولان نیروی انتظامی در جلسات آتی ستاد مناسب سازی کشور حضور داشته باشند تا این موضوع را پیگیری کنیم.

پارک خودروها در پیاده روها برای معلولان و سالمندان دردسرساز است


رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: پارک خودروها در پیاده روها یا جلوی محل پارک ساختمان‌ها همچنین پارک خودروها در جای پارک خودروی افراد معلول برای آنان و افراد ناتوانی مانند سالمندان دردسرساز شده است.
مؤمن سرایی افزود: هرچند در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگ سازی رخ داده است؛ برخی رفتارها هنوز قابل درک نیست به طور مثال پارک روبروی پل عابر، جامعه معلولان و سالمندان را به مشقت می‌اندازد.
وی ادامه داد: توجه به رمپ هایی که ویلچر از روی آن رد می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. افرادی که جلوی این رمپ ها پارک می‌کنند چون خودشان درگیر معلولیت نیستند و اینگونه ناتوانی‌ها برایشان قابل لمس نیست، با خیالی آسوده خودروی خود را آنجا پارک می‌کنند یا در کمال تعجب خودروی خود را به پیاده روها می‌برند.
وی اضافه کرد: این افراد تصور می‌کنند هنگام پارک خودرو در پیاده رو، شهروندان عابر از بغل آن رد می‌شوند اما مساله اینجاست که افراد دارای معلولیت و سالمندان با عصا یا حتی زنان با کالسکه کودک را به زحمت و مشقت می‌اندازند.

نصب میله در پیاده روها مانع عبور ویلچر است


رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: از سوی دیگر به دلیل تردد زیاد موتورسواران از پیاده روها، شهرداری اقدام به نصب میله‌هایی در برخی قسمت‌های پیاده رو برای جلوگیری از حرکت موتورسواران کرده است اما این مساله افراد دارای معلولیت را به دردسر انداخته و آنها نمی‌توانند با ویلچرهای خود از بین این میله‌ها عبور کنند.
مؤمن سرایی افزود: در کشورهای پیشرفته هنگام تردد عابران، تمام خودروها توقف می‌کنند اما اینجا این‌طور نیست و متأسفانه حقوق عابران و افراد دارای معلولیت رعایت نمی‌شود.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1009623

وب گردی

وب گردی