افزایش 2.5 برابری قرار‌‌دادهای برون دانشگاهی واحد بیرجند/ امضای تفاهم‌نامه همکاری با معدن زغال‌سنگ طبس

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند از افزایش 2.5 برابری قراردادهای برون‌دانشگاهی این واحد در یک‌سال گذشته خبر داد.

امید شریعتی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ماموریت های واحد بیرجند در راستای طرح پایش اظهار کرد: طرح پایش از دو جهت اهمیت دارد؛ اول ساماندهی جامع و قابل کنترل سیستم اخذ پایان‌نامه و دوم حل معضلات کشور و منطقه ای توسط پایان نامه‌های دانشجویی.

وی افزود: در طرح پایش، تبدیل بزرگ مسئله ها به ریز مسئله ها در قالب پایان نامه های دانشجویی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از طرفی دیگر جمع بندی ریز‌مسئله‌ها به طوری که پاسخگوی بزرگ مسئله‌ها باشد، بخش دیگر طرح پایش است که امری مهم محسوب می شود.

شریعتی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند در اولین گام برای اجرای طرح پایش، ساختارهای پژوهشی دانشگاه ها را اصلاح خواهد کرد؛ همچنین تعدادی از رشته ها که در برخی از واحدهای استان به دلیل عدم وجود دانشجو غیر فعال شده بودند، با کمک اعضای هیات علمی و اعضای دبیرخانه، پس از بررسی نیازهای منطقه فعال خواهند شد.

معاون آموزشی و پژوهشی واحد بیرجند تصریح کرد: طرح های پژوهشی که در سیستم قدیمی بارگذاری شده بودند با انتقال به سیستم جدید ساماندهی خواهند شد؛ بارگذاری طرح های پژوهشی روی سیستم جدید مشکلات خاصی دارد که با تعامل خوبی که در دبیرخانه هیات علمی واحد بیرجند وجود دارد این مشکلات برطرف می شود.

وی با اشاره به اقدامات واحد بیرجند در توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: واحد بیرجند از یک‌سال و نیم گذشته تورهایی را تحت عنوان «تورهای ارتباط با صنعت» تشکیل داده است؛ در این تورها استادان دانشگاهی از بخش های صنعتی استان بازدید می کنند تا از نزدیک مشکلات صنایع را شناسایی کنند و در نتیجه ارتباط میان صاحبان صنایع و بخش دانشگاهی تقویت خواهد شد. در آخرین تور ارتباط با صنعت، استادان واحد بیرجند از معدن زغال سنگ طبس بازدید کردند.

شریعتی اضافه کرد: راهکارهای انعقاد قرارداد میان واحد بیرجند و معدن زغال سنگ طبس بررسی شده است و چندین تفاهم‌نامه همکاری در آینده نزدیک امضاء خواهد شد.

معاون آموزشی و پژوهشی واحد بیرجند درباره قراردادهای برون دانشگاهی این واحد اذعان داشت: طی یک‌سال گذشته، قراردادهای برون دانشگاهی واحد بیرجند حدود 2.5 برابر افزایش داشته است؛ این قراردادها منحصر به حوزه صنعت نمی شود، بلکه در حوزه هایی مانند خدمات شهری نیز قراردادهایی امضاء شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از بخش های برون دانشگاهی به دلیل مسائل اقتصادی از پرداخت حق الزحمه استادان امتناع می کنند که این موضوع بر گسترش همکاری های برون دانشگاهی واحد بیرجند اثر‌گذار خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009626

وب گردی

وب گردی