هاشمی: دانشجویان با سابقه جهادی، در اولویت اعزام به استان‌های محروم قرار دارند

مسئول اردوهای جهادی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امسال دانشجویان دانشگاه استقبال بسیار خوبی برای ثبت‌نام و حضور در اردوی جهادی در راستای خدمت‌رسانی داشتند؛ اما با توجه به منطقه هدف دانشجویان گزینش خواهند شد و افراد با تجربه جهادی و آموزش دیده انتخاب می‌شوند.

سید مجتبی هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه اردوی جهادی تابستان دانشگاه علامه طباطبایی در منطقه چاه ابراهیم در جنوب استان کرمان برگزار می‌شود، گفت: دانشجویان جهادی از تاریخ 24 مرداد تا 4 شهریورماه به منطقه اعزام خواهند شد.

مسئول اردوهای جهادی دانشگاه علامه طباطبایی درباره تعداد نفرات حاضر در اردوی جهادی بیان کرد: 20 نفر از دانشجویان دختر و 50 نفر از دانشجویان پسر در اردوی جهادی جنوب کرمان حضور دارند.

وی با ذکر اینکه امسال دومین سال حضور در منطقه چاه ابراهیم است، تصریح کرد: اردوی امسال نسبت به دوره قبل، وسعت بیشتری دارد و 4 یا 5 روستا تحت پوشش قرار می‌دهد.

هاشمی اضافه کرد: اردوی جهادی دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه‌های پزشکی، فرهنگی، مددکاری، عمرانی و غیره برگزار می‌شود. البته سال گذشته حوزه‌های فرهنگی و عمرانی تنها 20 درصد پیشرفت از کل برنامه تعیین شده را داشت.

این فعال دانشجویی ابراز کرد: امسال عمده تمرکز بر ساخت مدرسه و منازل مسکونی است، تا جایی که زمان اجازه دهد کار را پیش می‌بریم و پس از آن گروه جهادی هزینه‌های آن را تقبل خواهد کرد.

وی درباره تامین هزینه‌های مالی اردوهای جهادی عنوان کرد: دانشگاه، خیرین مردمی و محلی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان حمایت‌کنندگان اصلی در بعد مالی هستند. هزینه اردوی جهادی امسال بین 100 تا 120 میلیون برآورد شده است که دانشگاه بخشی از آن را تقبل کرده است، در این زمینه دانشگاه حمایت‌های خوبی از برگزاری این اردوها داشته است.

هاشمی لازمه برگزاری اردوی جهادی در برخی از استان‌ها دارا بودن تخصص و تجربه دانست و گفت: در استان کرمان کمبود آب، کوچک بودن محل اسکان، نبود امنیت، نبود جاده و زمان طولانی رفت‌و‌آمد چالش‌های اصلی اردوهای جهادی است.

مسئول اردوهای جهادی دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: امسال دانشجویان دانشگاه استقبال بسیار خوبی برای ثبت‌نام و حضور در اردوی جهادی برای خدمت‌رسانی داشتند؛ اما با توجه به منطقه هدف دانشجویان گزینش خواهند شد و افراد با تجربه جهادی و آموزش دیده انتخاب می‌شوند.

وی در پایان گفت: برخی از افراد نسبت به دانشجویان جهادگر کمی موضع دارند و این موضوع، بر روند کار تاثیر می‌گذارد. امسال معاونت فرهنگی قصد دارد برای کاهش تنش‌ها، اقدامات آموزشی و فرهنگی در منطقه را قبل از حضور دانشجویان انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009636

وب گردی

وب گردی