گردهمایی بزرگ فرهنگی اجتماعی یاران انقلاب در واحد دامغان

همزمان با پاسداشت تلاش‌های مجاهدانه شهید چمران گردهمایی بزرگ فرهنگی اجتماعی یاران انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از دامغان، نعمت‌الله نعمتی، سرپرست واحد دامغان با اعلام این خبر گفت: گردهمایی بزرگِ یاران انقلاب اسلامی به همّت مجمع بسیج واحد دامغان و با تولیت بسیج اساتید و با دعوت از دکتر ابوذر یاسری، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) در محل تالار خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.

نعمتی با اشاره به رشادت‌های استادِ معنا و اندیشه و رشیدمردِ جبهه‌های نور در سال‌های دفاع مقدس، یادآور شد: شهید چمران، عُصاره آگاهی‌های عملیاتی در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و در نهاد و اندیشه استادان این مرزبوم جاری است؛ بنابراین همزمان با پاسداشت یاد و خاطر چمران عزیز، پیشنهاد بسیج اساتید دامغان مبنی بر برگزاری همایش بزرگ فرهنگی با ظرفیت 400 نفر از استادان و اندیشمندان و عموم ارادتمندان به تعالی دولت جوان و کارگزاران اندیشه‌ورز و کاربلد، مطرح و در کمیته‌های مربوطه تصویب شد و با اقبال مدعوین، جلسه با قوت و اعتبار علمی برگزار گردید.

سرپرست واحد دامغان از پویایی و تلاش‌های گسترده بسیجیان در واحد دامغان در سه گروه مستقل بسیج اساتید، بسیج الغدیر کارکنان و بسیج دانشجویی گفت و تاکید کرد: هم‌پوشانی درخور اعتنا هر سه رده بسیج در واحد دامغان با اعتبار مجمع بسیج، موجب شده تفکر بسیج با اتکا به نیروی جوان و خبره برای گره‌گشایی‌های علمی و فرهنگی شکل بگیرد و به این تدبیر ارزشمند خدا را شاکریم و با تمام توان در خدمات توسعه تفکر و باور بسیج به منظور تعالی جامعه ولایی خواهیم بود.

در این همایش، دکتر ابوذر یاسری، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان سرفصل‌های ارزشی از انقلاب اسلامی در تبعیت ولایی با آگاهی از فتنه و طغیان‌های جهان امروز گفت: زدن پهباد آمریکا ساخت جنگنده کوثر است که نشان از توانمندی جمهوری اسلامی دارد بنابراین باید پیشرفت‌ها گفته شود و باید پیشرفت‌ها را بدانیم و وظیفه نیروهای انقلابی است تا از میزان پیشرفت و رشد سخن بگویند.

مسئولان باید انقلابی باشند و دولت انقلابی به یقه سفید و محاسن نیست بلکه به تفکر است و تفکر انقلابی اهمیت دارد لذا باید خود باوری و تحول گرایی داشته باشیم.

وی افزود: کسانی که تفکر وابسته دارند چه در راستی‌ها و چه در چپی‌ها، قابل قبول نیستند و الان نزدیک انتخابات هستیم و ضرورت دارد به کسی که گفتمان انقلاب اسلامی را می‌داند رای بدهیم و به صرف اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نباید رای داد و اصلا باید نامزدها در مساجد حاضر شوند و مردم از این افراد در باره گفتمان انقلاب سوال کنند.

یاسری در ادامه تاکید کرد: دشمن به ما فشار نمی‌آورد و تحریمش برای ما اثری ندارد و خوشبختانه امروز حرف مسئولان یکی شده و همان حرف سردار سلیمانی را رییس جمهور نیز می‌گوید بنابراین نباید به سمت آمریکا و اروپا غش کنیم و باید کشورهای اطراف خودمان را دریابیم.

یاسری از ضرورت‌های اعتنا به ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی با اقبال به تعالی تفکر جوان‌گرایی گفت و تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، دربرگیرنده برجسته‌ترین نکات برای حضور جامعه متعالی با اتکا به تفکر و اراده و اعتبار جوانان است و نقش دولت جوان و حزب اللهی را نمی‌توان در اراده ملی برای حضور در جایگاه‌های جهانی فراموش کرد و باید تابع اندیشه بسیجی در تمام ابعاد اجتماعی با تکیه به همین قدرت پویا و جوان در خدمت جامعه برای کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی و نوسانات گاها شدید اقتصادی، رانت‌های قدرت و آسیب‌های اقتصادی بود.

یاسری با قدرشناسی از واحد دامغان به بحث شفافیت در امور اشاره کرد و گفت: شفافیت مالی در جمهوری اسلامی یک ضرورت است و مسئولان باید به آن توجه کنند و یادمان باشد که از قدرت و توانمندی ملی غافل نشویم زیرا در همین دوران تحریم، ستاره خلیج فارس را ساختیم و بنزین یورو 5 تامین شد که اگر چند تا از این پروژه‌ها را بسازیم دیگر نیازی نیست؛ نفت صادر کنیم.

استاد دانشگاه امام حسین در فراز پایانی سخنان خود گفت: هنر جمهوری اسلامی آن است که به اقبال مردم در انتخاب توجه کامل داشته است و هر کس که مردم او را خواسته‌اند سر کار آمده است مثل بنی صدر که امام می‌دانست ولی گفت هر چه مردم بخواهند لذا امروز هم دوره شاهنشاهی نیست و امور برابر با مقررات و قانون پیگیری می‌شود.

در این جلسه که با همکاری شبکه اجتماعی یاران انقلاب اسلامی شهرستان دامغان برگزار شد تعدادی از استادان بسیج اساتید واحدهای دانشگاهی استان سمنان و شهرستان دامغان هم حضور داشتند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009640

وب گردی

وب گردی