چگونه Huawei P30 Pro رتبه اول کیفیت عکس را در DxOMark بدست آورد

معمولاً اولین سوالی که بسیاری از افراد بعد از دیدن یک گوشی جدید از خود می‌پرسند این است که دوربین آن چه عملکردی دارد و تا چه حد قدرتمند است؟ در حال حاضر بهترین گوشی دنیای موبایل بر اساس امتیازات وبسایت معتبر DxOMark متعلق به Huawei P30 Pro است. اما در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا این مقام به پرچمدار هواوی تعلق گرفته است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز ، پیش از هر چیز اشاره به این موضوع ضروری است که در حال حاضر بسیاری از منتقدین، نتایج و امتیازات بررسی‌های وبسایت DxOMark را حائز اهمیت بسیار بالایی می‌دانند و دلیل آن هم تست‌های دقیق و بدون جانبداری این وبسایت است.
پرچمدار جدید هواوی توانسته در بررسی‌های این وبسایت به امتیاز 112 برای دوربین پشتی و 89 برای دوربین سلفی برسد که در مجموع آن را به بهترین ترکیب دوربین در دنیای موبایل تبدیل کرده است.

یکی از نقاط برتری این گوشی به نسبت بسیاری از رقبا، استفاده از سنسور بسیار کاربردی ToF 3D است که با استفاده از امواج نوری، میزان دقت دستگاه در جمع‌آوری اطلاعات مربوط به حرکت سوژه را بسیار بهبود بخشیده و کمک می‌کند که عملیات فوکوس در عکاسی با دقت بسیار بالاتری صورت گیرد.
استفاده از سیستم‌های لنز و اپتیک شرکت مشهور Leica نیز به هواوی کمک کرده تا ترکیبی ایده‌آل برای این دوربین ایجاد کند و این مجموعه، گوشی Huawei P30 Pro را به بهترین دوربین دنیای موبایل تبدیل کرده است. امتیازات کسب شده توسط این گوشی برای دوربین پشتی به شرح زیر است.

به صورت کلی Huawei P30 Pro در بخش‌های فوکوس خودکار، فلش، زوم و تنظیم نوردهی تصاویر، امتیازات بسیار بالایی را به خود اختصاصی داده است.
یکی از مهم‌ترین عوامل کسب این امتیازات، عملکرد ممتاز در رندرینگ بوکه (به دلیل سنسور ToF و فوکوس خودکار دقیق دستگاه) و بزرگنمایی عالی (به دلیل استفاده از سنسور پریسکوپی و لنز‌هایی با توانایی زوم 5 برابر) بوده است. این موارد دقیقاً همان بخش‌هایی هستند که همکاری Leica و هواوی در آنها صورت گرفته است.

از دیگر مواردی که به Huawei P30 Pro کمک کرده تا بتواند کیفیت و جزئیات بالای سوژه را به ثبت برساند، استفاده از سنسورهای با رزولوشن بالاست. سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی این گوشی کمک می‌کند که تصاویر حتی در حالت بزرگنمایی نیز کیفیت بالایی داشته باشند.
در حالت عادی برای زوم اپتیکال، عملکرد سنسور پریسکوپی دستگاه به صورت پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه Huawei P30 Pro از یک سنسور با فاصله کانونی 125 میلی‌متری استفاده می‌کند، به راحتی دستیابی به زوم 5 برابری اپتیکال برای این گوشی امکان‌پذیر خواهد بود.

استفاده از ترکیب زوم دیجیتال و زوم اپتیکال سه سنسور این گوشی در نهایت باعث می‌شود P30 Pro بتواند عملکرد زوم بسیار قدرتمندی از خود نشان دهد و در عین حال کیفیت زوم نیز کاهش پیدا نکند.
یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این روزها در دوربین گوشی‌های هوشمند حائز اهمیت است، عکس‌برداری دقیق به صورت بوکه و ایجاد دفوکوس (مات شدن پس‌زمینه) در تصاویر است. حالت پرتره این گوشی یکی از بهترین قسمت‌های آن است و یکی از برجسته‌ترین عوامل رسیدن به این کیفیت بالا، استفاده از سنسور ToF در مجموعه ماژول دوربین دستگاه است.

با کمک این سنسور، دوربین گوشی می‌تواند فواصل قسمت‌های مختلف سوژه از دوربین را از یکدیگر با دقت بسیار بالاتری تشخیص دهد و در نتیجه عملکرد فوکوس را متناسب با آن تنظیم کند. حاصل این فناوری تصاویری با لایه‌بندی صحیح و فوکوس بسیار دقیق خواهد بود که می‎تواند عکس‌برداری پرتره را به نحو قابل توجهی بهتر از دیگر رقبا ارائه دهد.
استفاده از فیلترهای رنگی RYYB یکی دیگر از موارد بسیار کارآمد در سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی این دستگاه است. DxOMark در شرح تأثیر این سنسورها اعلام نموده که استفاده از فیلتر رنگ RYYB موجب عملکرد بهتر سنسور در نور کم و کاهش میزان نویز تصاویر خواهد شد. این فیلتر رنگ برای اولین بار است که به دنیای موبایل وارد می‌شود و تا پیش از این در هیچ گوشی دیگری استفاده نشده است.
در بخش ویدئو و فیلم‌برداری نیز عملکرد دوربین Huawei P30 Pro به لطف استفاده از پایدارساز Gyro-EIS بسیار مطلوب است. این پایدارساز باعث می‌شود میزان لرزش دست در هنگام فیلمبرداری به نحو قابل توجهی حذف شده و کمترین تأثیر را در هنگام فیلمبرداری بر روی کیفیت خروجی بگذارد.
در کنار موارد فوق دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی نیز از کیفیت بسیار بالایی در عکاسی برخوردار است. این سنسور از نوع Wide-angle است و به همین دلیل ثبت عکس‌هایی با میدان دید مناسب توسط این گوشی امکان‌پذیر است.

در تست‌های DxOMark به این مورد اشاره شده که دوربین سلفی Huawei P30 Pro در عملکرد HDR کارایی بسیار خوبی دارد. همچنین در نور کم نیز کاربران می‌توانند خروجی بسیار باکیفیتی از آن دریافت کنند. لازم به ذکر است که تصاویر بوکه و جزئیاتی که در حالت فوکوس روی سوژه به دست می‌آید نیز کیفیت مناسبی دارند.

در پایان باید اشاره کنیم طبق آزمون‌های وبسایت معتبر DxOMark، گوشی Huawei P30 Pro در زمینه دوربین در هر دو سمت، عملکردی تحسین‌برانگیز دارد و می‌تواند همه نوع خواسته‌های کاربر را برآورده کند. در واقع با انتخاب Huawei P30 Pro کاربران بهترین دوربین گوشی حال حاضر دنیا را در دستان خود خواهند داشت.

کد خبر: 1009663

وب گردی

وب گردی