آموزش زبان فارسی در تونس

علیرضا فدوی، سرپرست نمایندگی فرهنگی ایران در تونس در دیدار هدی بن حمادی، رییس مؤسسه عالی زبان‌های خارجی دانشگاه قرطاج (کارتاژ) تونس، آمادگی این نمایندگی را برای برگزاری دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه اعلام کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در پی سفر هیأتی از دانشگاه‌های کارتاژ و منوبه تونس به جمهوری اسلامی ایران به دعوت دانشگاه الزهرا(س) جهت بررسی راهکارهای همکاری‌های علمی دوجانبه، علیرضا فدوی، سرپرست نمایندگی فرهنگی ایران در تونس با رؤسای این دانشگاه‌‌ها در بازگشت به تونس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار پیشنهاد راه‌اندازی واحد درسی اختیاری آموزش زبان فارسی با استفاده از استادان تونسی ارائه و در خصوص پیگیری عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه‌ امضا شده مابین دانشگاه الزهرا(س) و دانشگاه کارتاژ تونس و آغاز دوره آموزش زبان فارسی به عنوان واحد اختیاری در دانشکده زبان‌های دانشگاه کارتاژ تبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه، تدریس زبان‌های فرانسوی و عربی در دانشگاه الزهرا(س) و فارسی در دانشگاه کارتاژ از طریق تبادل استاد و دانشجو بین دو دانشگاه، اعطای فرصت‌های مطالعاتی و همکاری و مشارکت در برگزاری کنفرانس‌های علمی مشترک و چاپ مقالات علمی مشترک مطرح شد.

تشکیل یک کمیته علمی ایرانی جهت برگزاری آزمون و صدور گواهی سطح علمی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه کارتاژ از دیگر مباحث ارایه شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009679

وب گردی

وب گردی