تعدد کاندیدا در جبهه نیروهای ارزشی باعث تقسیم آرا می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شرط موفقیت نیروهای متدین و انقلابی، وحدت، تلاش برای بسیج اجتماعی و داشتن گفتمان مناسب است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلامعلی حداد عادل در نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، شرط اول در انتخابات را اخلاص و کار کردن برای خدا دانست و اظهار کرد: در هر دوره تعدادی از عزیزان وارد میدان می‌شوند و همه اظهار می‌دارند برای احساس تکلیف شرعی وارد رقابت انتخاباتی شده‌اند. این تعدد کاندیدا در جبهه نیروهای ارزشی باعث تقسیم آرا و موفقیت رقیب می‌شود. خوب است که امسال برخی برای رضای خدا احساس تکلیف شرعی نکنند و فداکاری کنند تا زمینه برای رسیدن به گزینه یا گزینه‌های مشترک هموار شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه شرط موفقیت نیروهای متدین و انقلابی را وحدت، تلاش برای بسیج اجتماعی و داشتن گفتمان مناسب ذکر کرد و طرح دوگانه جنگ و صلح یا جنگ و مذاکره را انحرافی دانست و بر گفتمان مقاومت یا تسلیم تأکید کرد.

سخنران دیگر نشست کانون دانشگاهیان، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی بود که با استناد به آیات قرآنی، موضوع تحریف اندیشه شخصیت‌ها به طور عام از صدر اسلام و تحریف گفتار و رفتار امام خمینی را به طور خاص مورد کنکاش و بررسی قرار داد و بر نوع معرفی سیره و سلوک امام راحل در دایره المعارف بزرگ اسلامی و نیز کتاب الف لام خمینی، انتقادات و اشکالات خود را تشریح کرد و از استادان خواست در این خصوص ساکت نباشند و مطالب غیر واقع یا تحلیل و برداشت‌های ناصحیح از سوی هر فرد یا مجموعه‌ای را نقد کنند تا آیندگان با چهره تحریف شده شخصیت‌های مبارز مواجه نشوند.

مورخ انقلاب اسلامی برای نمونه به شخصیت مبارز و بیدارگری چون سید جمال‌الدین اسدآبادی اشاره کرد که ۷۰ نسبت ناروا به چهره ضداستعماری او زدند و گفت: این گونه جریانات امروز هم فعال هستند تا امام خمینی (ره) را همچون دیگر سیاستمداران دنیا، فردی سیاست‌باز و اهل زد و بند معرفی‌کنند که در این موارد ضرورت دارد روشنگری صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009690

وب گردی

وب گردی