هزینه بودجه فرهنگی شهرداری در 5ماه نخست سال 96 غیراخلاقی بود 

خزانه‌دار شورای شهر تهران،گفت: در پنج‌ماهه اول سال 96 مدیریت وقت شهرداری به‌جای اینکه پنج دوازدهم از ردیف‌های مربوطه فرهنگی و اجتماعی را هزینه کند با استفاده از اختیاراتش در کمیسیون تخصیص دوازده دوازدهم آن را هزینه کرده این روش کاملاً غیراخلاقی بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدحسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران در جریان بررسی تفریغ بودجه ۹۶ شهرداری تهران،گفت: برخی از اعضای شورای شهر تهران انتظاراتی از گزارش تفریغ بودجه شهرداری تهران که یکی از ابزارهای نظارتی شورای شهر است، دارند که این انتظار از گزارش تفریغ بودجه ساخته نیست.
وی ادامه داد: نابسامانی‌های گزارش تفریغ بودجه سال 96 شهرداری تهران در قالب تکالیفی برای شهرداری و شورای شهر تهیه‌شده تا نقایصی که در گزارش موجود است در سال‌های بعد تکرار نشود. در حقیقت این گزارش برای بودجه‌ریزی سال‌های بعد به ما کمک خواهد کرد.
نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران همچنین درباره پیشنهاد یکی از اعضای شورا درباره عملکرد بودجه فرهنگی شهرداری تهران در پنج‌ماهه نخست سال 96 گفت: در پنج‌ماهه اول سال 96 مدیریت وقت شهرداری به‌جای اینکه پنج دوازدهم از ردیف‌های مربوطه فرهنگی و اجتماعی را هزینه کند با استفاده از اختیاراتش در کمیسیون تخصیص، دوازده دوازدهم آن را هزینه کرده است این روش کاملاً غیراخلاقی بوده و نباید این کار انجام می‌شد.
خزانه‌دار شورای شهر تهران با تأکید بااینکه باوجود غیراخلاقی بودن این کار، اما کمیسیون تخصیص این اختیار را به مدیریت وقت داده بود، تأکید کرد: ما باید نسبت به آینده تصمیم‌گیری کنیم و نمی‌توانیم توسط گزارش تفریغ بودجه، باکسانی که این کار غیراخلاقی را کرده‌اند، برخورد کنیم.
رسولی همچنین درباره پیشنهاد اضافه شدن واژه "خزانه متمرکز" دربند 18 تکالیف شورا ، تصریح کرد: این ایراد در بودجه سال 97 و 98 شهرداری تهران اصلاح‌شده است و تمام وجوه درآمد نقد و غیرنقد شهرداری به‌حساب متمرکز خزانه واریز می‌شود و نیازی به طرح این پیشنهاد نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009694

وب گردی

وب گردی