تبیین نقشه جامع علمی کشور ضرورت است

قائم‌مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تبیین نقشه جامع علمی کشور و خصوصا ارتباطات بین‌المللی، یکی از ضرورت‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور کبگانیان در نشست تبیین نقشه جامع علمی کشور و جایگاه ارتباطات بین‌الملل اظهار کرد: تبیین نقشه جامع علمی کشور و خصوصاً ارتباطات بین‌المللی، یکی از ضرورت‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران تدوین سند جامع علمی کشور و ستاد راهبری اجرای این سند باید به درون دانشگاه‌ها بروند و با ارتباط تنگ‌تر با مدیران ارشد و میانی دانشگاه‌ها، اجرای آن را برای آنها تبیین کنند.

دبیر و قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در این موضوع دانشگاه الزهرا به خوبی پیشتاز و پیشرو بوده است که بابت این موضوع از ریاست این دانشگاه سپاسگزارم.

کبگانیان خاطرنشان کرد: صیانت از دانشمندان وظیفه اصلی این سند است. ایجاد همکاری‌های علمی سالم بین‌المللی در عین دقت و شناخت آسیب‌های احتمالی از مهمترین اهداف سند است. مشخصه قابل توجه سند هم داشتن شاخص‌های قابل ارزیابی (٥١ شاخص)، فشرده بودن و قابل اجرا بودن سند است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009701

وب گردی

وب گردی