دقت در گزینش منابع انسانی، در حل مشکلات دانشگاه آزاد موثر است

مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: دقت در گزینش منابع انسانی در حل مشکلات دانشگاه موثر خواهد بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تبریز، سید صمد عمادی در جلسه تکریم و معارفه اعضای کارگروه بررسی صلاحیت عمومی هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: اواخر سال 87 مصوبه هیات اجرایی جذب به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد. در همین راستا دبیرخانه جذب و کارگروه بررسی صلاحیت‌های عمومی در استان در اوایل سال 88 تشکیل و شروع بکار کرد.

وی افزود: در طی این سالها به طور منظم 150 جلسه بعضا دو روزه عموماً در واحد تبریز وبه صورت موردی در واحدهای دانشگاهی استان برگزار شده است.

عمادی افزود: طبق آمار سایت تاکنون بیش از پنج هزار پرونده‌ اعم از حق‌التدریس، جذب، ارتقا و تبدیل وضعیت در حوزه هیات علمی، توسط کارگروه صلاحیت های عمومی بررسی و رای صادر شده است.

وی اهمیت صلاحیت عمومی در دانشگاه را برخاسته از اهمیت به کارگیری موثر نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: تمام موضوعاتی که در مورد گزینش و بررسی صلاحیت های عمومی مطرح می شود حاکی از اهمیت منابع انسانی است که در دانشگاه فعالیت می کنند. بنابراین باید اهمیت و جایگاه گزینش در سازمان مشخص و تبیین گردد.

مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود: هرچقدردر بررسی گزینش افراد سازمان دقت شود. بیشتر مسائل و مشکلات ناشی از عدم رعایت صلاحیت عمومی در سازمان حل خواهد شد و در این زمینه به تاکیدات مدیر کل محترم دفتر گزینش در بررسی صلاحیت عمومی افراد اشاره کرد.

وی این دیدگاه را که چون نیروی انسانی جدید مورد نیاز نیست پس گزینشی وجود ندارد نادرست خواند و به ماموریت های نهاد مقدس گزینش اشاره کرد.

عمادی افزود: در شرایط فعلی دانشگاه، با توجه به سیاست های کلی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در خصوص جذب نخبگان آغاز فعالیت بیمارستان امام سجاد (ع) و همینطور فراخوان جذب نیرو در سازمان سما از ماموریت های جذب و گزینش در بدو ورود می باشند.

وی بر نقش گزینش و بررسی صلاحیت عمومی افراد بعد از جذب در سازمان اشاره کرد و گفت: وظایف گزینش فقط در بدو ورود نیست و در بحث سالم سازی محیط دانشگاه، گزینش همواره در کنار حراست نقش اساسی و مهم بر عهده دارد. فردی که وارد سیستم دانشگاه می شود، همواره باید برای ارتقا و تبدیل وضعیت استخدامی و یا ادامه همکاری گزینش شود. لذا همکاری مسئولین دانشگاه را می طلبیم تا گزینش به جایگاه واقعی خود در دانشگاه دست یابد.

مدیرگزینش دانشگاه آزاد اسلامی استان در اهمیت انتصاب شایسته، به عنوان نمونه به دغدغه مسئولین دانشگاه در مورد عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: اگر بررسی صلاحیتهای عمومی توسط کارگروه‌ها به درستی انجام گیرد استاد محترمی که سر کلاس حاضر می شود، عضو هیات علمی یا کارمندی که مسئولیتی به او سپرده می شود، مدیر گروهی که انتخاب می شود و یا رییس دانشکده ای که منصوب می شود نه تنها آیین نامه دستورالعمل آراستگی، شئون فرهنگی و رفتاری و عفاف و حجاب را رعایت خواهند کرد، بلکه سایر امور دانشگاه را هم به درستی انجام خواهند داد.

عمادی در خاتمه از اعضای سابق کارگروه برای صلاحیت عمومی بخاطر حضور منظم و موثر در جلسات بدون هیچگونه چشم داشتی و دبیر قبلی هیات اجرایی جذب تشکر نمود و برای اعضای جدید از درگاه ایزد متعال در انجام هرچه موثر وظایف خطیرشان آرزوی توفیق نمود.

وی همچنین از رئیس محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به جهت انجام بیشترین هماهنگی و حضور در جلسات بررسی صلاحیت عمومی و رئیس محترم دانشگاه و همکاران دفتر گزینش استان قدردانی نمود.

کد خبر: 1009720

وب گردی

وب گردی