کشف حجاب در حریم عمومی جرم است

جانشین فرمانده ناجا از برخورد قانونی پلیس با هنجارشکنان و کشف حجاب در حریم عمومی تاکید کرد و گفت: کشف حجاب در حریم عمومی جرم است و پلیس با آن برخورد می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار ایوب سلیمانی در آئین تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید نیروی انتظامی استان سمنان گفت: تحقیقات علمی و دانشگاهی نشان می‌دهد که ۹۰ درصد مردم به حجاب و پوشش اسلامی اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه نگاه مردم به حجاب تفاوت‌هایی دارد افزود: این تحقیقات نشان می‌دهد که ۴۰ درصد به حجاب شرعی و حدود ۵۰ درصد به حجاب عرفی اعتقاد دارند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: پلیس در بحث حجاب در پی آنها خواهد بود که هتاک بوده و با برنامه قبلی و عامدانه ارزش‌های مردم را به تمسخر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پلیس با این دست هنجارشکنان ملاطفت نخواهد داشت گفت: از نظر نیروی انتظامی این دسته از هنجارشکنان چند درصد جزئی بیشتر نیستند و پلیس در برخورد با آنها نیز قاطع عمل می‌کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه کشف حجاب جرم محسوب می‌شود اضافه کرد: پلیس با این دسته از هنجارشکنان همچون دختران انقلاب و یا چهارشنبه‌های سفید و گروه‌های جدیدی که روز به روز با پشتیبانی دشمنان به دنبال فعالیت خود هستند، مسامحه نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه پلیس در گام اول مشفقانه به این افراد تذکر می‌دهدافزود: پلیس چنانچه نیاز باشد دوره‌های مشاوره‌ای و آموزشی نیز برای اینگونه افراد برگزار می‌کند اما چنانچه بر هنجارشکنی خود اصرار داشته باشند آنها را به محاکم قضائی معرفی و با آنها برابر مقررات برخورد می‌کند، البته پلیس با آنها که رفتار و عملشان از جنس آن‌ها است که دشمنان بر آن سوار و آنها را سازمان می‌دهد با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پلیس با هنجارشکنانی که با پخش کلیپ‌هایی در فضای مجازی، ارزشهای جامعه را به سخره گرفته‌اند به شدت برخورد کرده و اجازه بی بند و باری و هنجار شکنی را به کسی نمی‌دهد.‌

این فرمانده ارشد انتظامی از حفظ و ارتقای امنیت جامعه و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی به عنوان مأموریت مصوب نیروی انتطامی نام برد و گفت: تلاش نیروی انتظامی، ارتقای شاخص‌های ۲۲ گانه پلیس در تراز انقلاب اسلامی است که از سوی ناجا تدوین شده‌اند.

وی ادامه داد: پلیس تراز انقلاب اسلامی، پلیسی است که خود تا بن دندان مؤمن، عارف، بصیر و عامل به اقتضائات انقلاب اسلامی باشد.‌

سردار سلیمانی با بیان اینکه ناجا کتابچه‌ای که دربرگیرنده شاخص‌های ۲۲ گانه پلیس در تراز انقلاب است را تدوین کرده افزود: بنا به منویات رهبر معظم انقلاب، ناجا به عنوان پلیس در تراز جمهوری اسلامی اهدافش را خوب انتخاب و برنامه‌ریزی کرده و علاوه بر پیشرفت‌های مناسب، عزم جزمی برای تحقق اهداف خود دارد اگرچه در همین راستا نیاز داریم که سرعت خود را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان سال ۱۳۹۷ را سال براندازی انقلاب نامگذاری کرده بودند و این در حالی است که ۲۲ بهمن سال ۹۷ آرام ترین سال در طی چهار دهه از انقلاب بود و این مهم مرهون ایثارگری شهدا و ایستادگی ملت قهرمان ایران اسلامی است.

جانشین فرماندهی ناجا با بیان اینکه امروز دشمن جرات رویارویی با ارتش و سپاه ما را ندارد ادامه داد: از همین رو است که دشمنان به امنیت، آرامش، ارزش‌ها و سلامت مردم حمله برده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه مهم نیروی انتظامی گفت: پاسداری همه جانبه از انقلاب اسلامی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی داخلی، خلاصه مأموریت‌ها و وظایف نیروی انتظامی است لذا امروز کار روزمره ما سبقه عبادت واقعی پیدا کرده، چرا که هدف نیروهای ما، تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه قدرت، مشروعیت و محبوبیت سه مؤلفه اقتدار در نیروی انتظامی است گفت: مردم به صداقت، رأفت، خدمت و اقتدار پلیس ایمان دارند و ما امروز در ایران اسلامی از یک پلیس مقبول و محبوب برخورداریم.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی پلیس امروز در حال افزایش است گفت: مردم امروز به پلیس اعتماد کامل دارند و این از افتخارات ناجا است.

وی همچنین با تقدیر از نیروهای انتظامی استان سمنان یادآور شد: استان سمنان، در ابعاد مختلف امنیت، شاخص‌های مناسبی دارد و این مهم مرهون تلاش و همراهی مردم دیندار و قانون پذیر استان و همت مسئولان پر تلاش و همکاران گرانقدر ما در نیروی انتظامی است.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1009722

وب گردی

وب گردی