شکست والیبال ایران مقابل تیم بی‌ستاره آمریکا

تیم ملی والیبال ایران در حالی در دیدار مقابل آمریکا شکست خورد که این تیم هیچکدام از ستاره‌های خود را در اختیار نداشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ایران در آخرین مسابقه خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (یکشنبه) به مصاف آمریکا رفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد. سه ست این بازی با امتیازات ۲۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۰ به سود آمریکا تمام شد.

ایگور کولاکوویچ در این مسابقه تیم خود را با سه تغییر نسبت به بازی دیروز و ترکیب اصلی سعید معروف، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

با این نتیجه، ایران با کسب ۱۲ برد و ۳۶ امتیاز از ۱۵ مسابقه، مرحله مقدماتی را در رده دوم به پایان برد. با توجه به شرایط جدول، احتمالًا ایران در مرحله نهایی با برزیل و لهستان همگروه خواهد بود ولی شرایط قطعی گروه‌بندی مرحله بعد، پس از پایان مسابقات امروز مشخص می‌شود.

ست اول (ایران ۲۵ - آمریکا ۲۷)

در ست اول به غیر از عبادی‌پور که در زدن اسپک عملکرد خوبی داشت، حملات ایران در شرایط مطلوبی نبود. آمریکایی‌ها در دفاع روی تور و توپ‌گیری بهتر از ایران بودند. بالا بودن اشتباهات فردی از سوی شاگردان کولاکوویچ هم این فرصت را به حریف داد که در ست اول به پیروزی برسد.

ست دوم (ایران ۲۱ - آمریکا ۲۵)

در اوایل ست دوم عملکرد ایران در دفاع و حمله بهتر بود و از آمریکا نیز پیش افتاد ولی در ادامه، بازی ضعیف ملی‌پوشان ایران در دریافت و زدن اسپک، برد را به حریف تقدیم کرد. تعداد اشتباهات بازیکنان ایران در حمله به خصوص از سوی یلی بسیار زیاد بود. بنجامین پچ پشت خط زن آمریکا، ستاره زمین در این ست بود.

ست سوم (ایران ۲۰ - آمریکا ۲۵)

در آغاز ست سوم جواد کریمی به جای معروف وارد زمین شد. این ست هم با بازی ضعیف ایران شروع شد. در امتیاز ۵ بر ۲ به سود آمریکا، کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد تا روند بازی را عوض کند که اتفاقاً موفق به این کار هم شد. پس از این وقت استراحت عملکرد تیم ایران در دفاع و حمله بهتر شد و شاگردان کولاکوویچ با کسب چهار امتیاز پیاپی، ۶ بر ۵ از حریف پیش افتادند. اما هرچه به پایان ست نزدیک شدیم، کیفیت کار تیم ایران هم پایین‌تر آمد. اشتباهات فردی در تیم ایران بسیار زیادتر از حد معمول بود و آمریکایی‌ها به راحتی امتیاز می‌گرفتند.

برنامه و نتایج مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹

هفته نخست، میزبان چین

جمعه ۱۰ خرداد: ایران ۳ - ایتالیا ۱

شنبه ۱۱ خرداد: ایران ۳ - چین ۰

یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران ۳ - آلمان ۰

هفته دوم، میزبان ژاپن

جمعه ۱۷ خرداد: ایران ۲ - برزیل ۳

شنبه ۱۸ خرداد: ایران ۳ - آرژانتین ۱

یکشنبه ۱۹ خرداد: ایران ۳ - ژاپن ۰

هفته سوم، میزبان ارومیه ایران

جمعه ۲۴ خرداد: ایران ۳ - کانادا ۰

شنبه ۲۵ خرداد: ایران ۳ - لهستان ۲

یکشنبه ۲۶ خرداد: ایران ۳ - روسیه۰

هفته چهارم، میزبان اردبیل ایران

جمعه ۳۱ خرداد: ایران ۳ - پرتغال ۱

شنبه اول تیر: ایران ۳ - استرالیا ۰

یکشنبه دوم تیر: ایران ۰ - فرانسه ۳

هفته پنجم، میزبان بلغارستان

جمعه ۷ تیر: ایران ۳ - صربستان ۱

شنبه ۸ تیر: ایران ۳ - بلغارستان ۰

یکشنبه ۹ تیر: ایران ۰ - آمریکا ۳

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1009730

وب گردی

وب گردی