45 درصد داوطلبان کنکور کارت دریافت کرده‌اند

مشاورعالی سازمان سنجش گفت: 45.19 درصد داوطلبان نسبت به دریافت کارت آزمون سراسری اقدام کرده‌اند.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به توزیع کارت آزمون از روز گذشته گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده کارت شرکت در آزمون سراسری داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به همراه برگه راهنمای شرکت در آزمون، از دیروز ۹ تیرماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمامی داوطلبان باید برای دریافت پرینت کارت آزمون، تا چهارشنبه 12 تیرماه 98 به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات لازم که در اطلاعیه درج شده است، نسبت به دریافت پرینت کارت آزمون و برگ راهنما اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش گفت: داوطلبانی که از 2 یا 3 گروه متقاضی شدهاند، باید علاوه بر دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی خود، نسبت به دریافت پرینت کارت گروه آزمایشی گروه دوم یا سوم خود اقدام کنند.

وی با اشاره به آخرین آمار دریافت کارت داوطلبان بیان کرد: تا ساعت 8 صبح امروز دوشنبه 10 تیر ماه، از تعداد یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری، 505 هزار و 711 داوطلب نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کرده اند. به عبارت دیگر 45.19 درصد داوطلبان برای پرینت کارت و دریافت آن اقدام کرده‌اند.

توکلی افزود: داوطلبانی که نسبت به دریافت کارت آزمون خود اقدام نکرده‌اند لازم است تا 12 تیرماه نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

وی اظهار کرد: آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود. پس از برگزاری آزمون و تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری 98 مجاز به انتخاب رشته می‌شوند با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها باید در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009740

وب گردی

وب گردی