مزرعه کشاورزی واحد قائم‌شهر در زمینه پرورش دام و شیلات فعالیت دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: یک مزرعه کشاورزی در واحد قائم‌شهر داریم که مختص به پرورش دام و طیور، ماکیان، شیلات و پرورش مرکبات بوده و در کنار این واحد دانشگاهی مستقر است.

حسین منصوریان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره هم‌‌‌‌‌جواری دانشگاه با صنعت و اثرات آن برای ایجاد کارآفرینی در کشور گفت: استان مازندران از صنایع مادر بی‌‌بهره است و عمدتا به دلایل مسائل زیست محیطی طی سالیان گذشته اجازه فعالیت این صنایع در استان داده نشده اما در حال حاضر، صنایع کوچک مثل داروسازی و ساخت قطعات خودرو به صورت محدود در بابل وجود دارد.

وی درباره اثرات هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت افزود: بدون تردید، هم‌‌جواری دانشگاه با صنعت، منجر به تربیت فارغ‌‌التحصیلانی کارآمد خواهد شد که با حضور در صنایع مختلف و مرتبط با رشته تخصصی خود می‌‌توانند به طور عملی با امور مختلف آشنا شده و بعد از فارغ‌‌التحصیلی از شانس بیشتری برای اشتغال برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در ادامه درباره اثرات ارتباط دانشگاه با صنعت خاطرنشان کرد: متاسفانه برای برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت، هنوز دانشگاه‌‌های ما آن‌طور که باید نتوانستند با دیگر صنایع موجود در کشور مرتبط شوند. یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت بسیاری از کشورهای توسعه یافته نتیجه اعتماد متقابل دانشگاه و صنعت است که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر دانشگاه‌‌‌های ما در این مسیر گام بردارند منجر به توسعه تولید داخلی و تربیت متخصصان بومی برای حضور در صنایع مختلف کشور خواهد شد.

منصوریان درباره وجود مزرعه کشاورزی در واحدهای استان مازندران تاکید کرد: در حال حاضر، یک مزرعه کشاورزی در واحد قائم‌شهر داریم که مختص به پرورش دام و طیور، ماکیان، شیلات و پرورش مرکبات بوده و در کنار این واحد دانشگاهی مستقر است. با توجه به اینکه در واحد قائم‌‌شهر، رشته کشاورزی و شیلات تدریس می‌‌‌شود؛ وجود یک مزرعه کنار این دانشگاه و حضور دانشجویان در این فضا برای مهارت‌‌‌‌آموزی عملی؛ نمونه بارزی از هم‌جواری دانشگاه با صنعت است.

وی متذکر شد: بدون تردید، اگر توجه به توسعه و گسترش پرورش دام و طیور، ماکیان و شیلات در مزرعه واحد قائم‌‌‌شهر مورد توجه قرار گیرد؛ می‌‌تواند به عنوان منبع تامین مواد پروتئینی مورد نیاز در سطح استان محسوب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009744

وب گردی

وب گردی