امتیاز منفی برای کپی‌کاری در دانشگاه هاروارد/ اهمیت وضعیت ظاهری مصاحبه‌شوندگان

مصاحبه‌های دکتری در دانشگاه‌های جهان با روند‌ متفاوتی انجام می‌شود و هر کدام از آن‌ها، معیارهای متفاوتی برای این مصاحبه در نظر می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این روزها متقاضیانی که در آزمون کتبی مقطع دکتری پذیرفته شده‌اند، برای مصاحبه دکتری خود را آماده می‌کنند. سازمان سنجش آموزش کشور در زمانی که نتایج انتخاب رشته دکتری اسامی داوطلبان پذیرفته شده اعلام می‌شود، چند برابر ظرفیت هر رشته‌محل را برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری اعلام می‌کند.

لیست انتخاب رشته و حدنصاب دعوت به مصاحبه هر دانشگاه در کارنامه هر داوطلب ذکر می‌شود، طبیعتا داوطلبانی که توانسته باشند تراز برابر یا بیشتر از حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری هر دانشگاه را کسب کنند، می‌توانند در مصاحبه آن دانشگاه شرکت کنند.

مصاحبه‌های دکتری در دانشگاه‌ها با روند‌ متفاوتی انجام می‌شود، و هر کدام شاخص متفاوتی را برای این مصاحبه در نظر می‌گیرند. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که دانشگاه‌های بزرگ جهان برای انجام مصاحبه چه معیارهایی را مد نظر قرار می‌دهند؟ کدام مباحث برایشان حائز اهمیت است؟ گروه دانشگاه ایسکانیوز در نظر دارد در گزارش‌های متعدد روند مصاحبه دکتری در دانشگاه‌های بزرگ جهان را بررسی و شاخص‌ها و معیارهای آنان را با مصاحبه دانشگاه‌های کشور مقایسه کند. در گزارش زیر نحوه مصاحبه و معیار‌های مورد نظر کمیته پذیرش در دانشگاه هاروارد ذکر شده است:

لزوم تشریح هدف تحصیل در مقطع دکتری توسط متقاضیان

متقاضیان شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه هاروارد باید فرم درخواست آنلاین را از وبسایت GSAS دریافت کرده و نسبت به تکمیل آن اقدام کنند. همچنین لازم است رزومه تحصیلی، روزمه پژوهشی و کاری خود را با تمامی جزئیات آماده کنند.

متقاضیان باید در نامه‌ای هدف خود را از تحصیل در مقطع دکتری شرح داده و چشم انداز 10 ساله آینده خود را در آن شرح دهند، تمامی مواردی که پیش‌تر به آن اشاره شد به همراه معرفی‌نامه 3 نفر باید توسط متقاضیان در سایت GSAS قرار گیرد.

105 دلار؛ هزینه درخواست مصاحبه هاروارد

متقاضیان باید نمره تمامی آزمون‌های دانشگاهی خود را به طور مستقیم در هاروارد بارگزاری کنند. همچنین لازم است نمره آزمون‌های GRE و TOEFL را در صورت لزوم در این وب‌سایت آپلود کنند.

متقاضیان لازم است کپی مدارک فوق لیسانس (کارشناسی ارشد) خود را به طور آنلاین در وب‌سایت بارگذاری کنند، لازم به ذکر است هزینه درخواست این مصاحبه 105 دلار است که می‌توان آن را به وسیله کارت اعتباری یا نرم افزار‌های آنلاین پرداخت کرد. هنگامی که تمامی مدارک توسط عوامل GSAS بررسی شدند، متقاضیان برای مصاحبه اسکایپ با اعضای کمیته پذیرش آماده خواهند شد.

اهمیت وضعیت ظاهری متقاضیان

دانشگاه هاروارد با هدف پذیرش متقاضی بر اساس شخصیت، حرفه و انگیزه مصاحبه‌های دوره دکتری را برگزار می‌کند. داوطلبان به محض دریافت یک دعوتنامه، باید برای شرکت در مصاحبه آماده شوند. در صورتی که متقاضی برای انجام مصاحبه مجبور شود مدتی در شهر دیگر اقامت کند، در صورتی که هزینه‌های زیادی را متحمل شود،‌ دانشگاه هاروارد می تواند به پرداخت برخی از این هزینه‌ها کمک کند.

وضعیت ظاهری متقاضیان از دید کمیته پذیرش این دانشگاه بسیار مهم است، متقاضیان باید به نحوی لباس خود را انتخاب کنند که بیش از انداره کوتاه نباشد؛ همچنین لازم است در صورت امکان خالکوبی‌های بزرگ را بپوشانند.

ارزیابی موارد انضباطی دانشجویان توسط کمیته پذیرش

این دانشگاه به داوطلبان توصیه می‌کند در روز مصاحبه آمادگی لازم را برای پاسخ‌گویی به سوالات غیر منتظره داشته باشند. داوطلبان لازم است مثبت و خوش‌بین باشند و به سوالات به طور مستقیم و کامل پاسخ دهند. معمولا نمرات ضعیف یا مورد انضباطی در مدارک متقاضیان،‌ مورد ارزیابی کمیته پذیرش قرار می‌گیرد پس متقاضیان لازم است برای پاسخگویی به چنین مواردی، آمادگی لازم را داشته باشند.

متقاضی در مصاحبه دکتری لازم نیست مسائل اخلاقی یا سیاسی دشوار را حل کند؛ اما باید بتوانند با مسائل مربوط به حوزه تحصیلی خود، آشنایی کامل داشته باشد. کمیته پذیرش دانشجویان دکتری برای پاسخ‌های واضحی که به صورت کاملا مشابه با وب‌سایت‌ها باشد، امتیاز منفی در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009760

وب گردی

وب گردی