ساخت دستگاه «سازه ساز ماکارونی» در دانشگاه آزاد واحد ایلخچی

دستگاه سازه ساز ماکارونی در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی ساخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحدایلخچی، در این طرح پژوهشی که در مرحله اجرا قرار داردبرای اولین بار در ایران، اقدام به طراحی و ساخت دستگاه سازه ساز ماکارونی شده است که در ساخت سازه ها به صورت حرفه ای برای پوشش نقاط ضعف و اجرای هر چه دقیق تر سازه ها کاربرد دارد.

در واقع، یک سازه ساز حرفه ای برای شبیه سازی سازه با ماکارونی، نیاز جدی به داشتن چنین دستگاهی برای بالا بردن کیفیت کار و سرعت عمل و دقت دارد.

«مجید نیک نیاز» عضو باشگاه پژوهشگران جوان واحد ایلخچی و مجری این طرح اظهار کرد: با توجه به رشد روز افزون این نوع شبیه سازی ها و برگزاری مسابقات کشوری و جهانی سازه ماکارونی، ساخت این دستگاه نیاز پژوهشگران معماری و عمران را در این زمینه برطرف خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه سازه ساز ماکارونی، نیاز به ابزارها و دستگاه هایی مانند دستگاه سمباده زنی ( جهت افزایش دقت و سرعت کار )، سیستم LED جهت مشاهده ترک ها و شکستگیهای داخلی ماکارونی، دماسنج، تراز به جهت تراز نمودن میز کار، پایه سازه ها، جعبه ابزار، ریسمان بارگزاری، و گونیا را برطرف می کند.

از مزایای کاربردی دستگاه سازه ساز شامل افزایش کیفیت تراش و برش مقاطع،افزایش سرعت کار به دلیل کمبود تایم ساخت،تراز کار نمودن، سازه،افزایش کیفیت تراز ریسمان بارگزاری،افزایش راندمان کار سازه، افزایش کیفیت مقاطع سازه و اصلاح صحیح و کاهش وزن نهایی سازه می شود.

این طرح پژوهشی، چهارمین طرح مصوب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد ایلخچی است که دو مورد از طرح های مذکور منجر به ساخت نمونه اولیه و آزمایشگاهی شده است.

گفتنی است، از طرح های موفق باشگاه پژوهشگران جوان واحد ایلخچی، دستگاه آب شیرین کن خورشیدی ترکیبی با امکان حذف پساب خروجی که توسط آرش رنجبران و مهدی نوروزی به مرحله ساخت نمونه آزمایشگاهی رسیده بود، موفق به کسب رتبه اول در مسابقات بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009769

وب گردی

وب گردی