رسانه‌ها بخشی از جنایت‌های آمریکا را به دنیا نشان دادند

استاد دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: رسانه‌ها توانستند بخشی از اعمال آمریکایی‌ها را به دنیا نشان دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدرضا صدرالحسینی در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: مقاومت می‌تواند آمریکایی‌ها را در جنایاتشان مورد تردید قرار دهد.

وی ادامه داد: به دلیل مقاومت مردم عراق، روش‌برخورد آمریکایی‌ها با آن‌ها متفاوت بود. آمریکایی‌ها ادعا کردند صدام را سرنگون می‌کنند و موافقان جنگ در آمریکا بسیار خسته شده بودند، در چنین شرایطی نهضتی ضد جنگ به وجود آمده بود. رسانه‌ها توانستند بخشی از اعمال آمریکایی‌ها را به دنیا نشان دهند، رسانه‌ها شکنجه‌های مردم عراق در زندان‌های مخوف را منعکس کردند، شرایط نامناسب مردم عراق، اولین تصاویری از آمریکایی‌ها بود که در عراق به مردم نشان داده شد. البته با فاصله کوتاهی سربازانی که از عراق بازگشتند، خاطرات خود را بیان کردند در چنین شرایطی بخش دیگری از جنایات آمریکایی‌ها نیز نشان داده شد.

استاد دانشگاه تاکید کرد: تمام اقدامات آمریکا تحت عنوان حقوق بشر انجام می شد، اولین اقدامی که آمریکایی‌ها به عنوان حقوق بشر انجام‌ دادند و‌ باعث تنفر مردم شد، در عراق بود که براساس آن، مجاهدان عراقی توانستند با فیلم برداری قسمتی از این جنایت‌ها را به نمایش بگذارند.‌ هنوز این اقدامات به پایان نرسیده بود که موضوع روسیه مطرح شد.

وی بیان کرد: با به‌وجود آمدن مسئله سوریه بعضی فکر کردند جنبش اسلامی در حال اقداماتی در این کشور است. ولی هنوز مدت کمی نگذشته بود که چهره تروریست‌های داعشی روشن شد. با فاصله کوتاهی مشخص شد توانمندی تروریست‌ها با توانمندی جریان‌های مردمی و دیگر جریان‌ها بسیار متفاوت است. سربریدن و استفاده از تسلیحات مدرن همچنین بهره‌برداری از سیستم مخابراتی پیشرفته نشان داد حمایت از تروریست‌ها توسط سرویس‌های اطلاعاتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به راحتی قابل تشخیص بود که سعودی‌ها و‌سرویس‌های اطلاعاتی از تروریست‌ها حمایت می‌کند، اما بعد از مدت زمان کمی با عیان شدن حمایتها نشان داده شد که تروریست ها مورد حمایت دولت‌های بزرگ هستند.‌ بعد از چند ماه مشخص شد حامیان تروریست‌ها چه کسانی هستند و با گذشت زمان چهره آن‌ها نیز مشخص شد.

این استاد دانشگاه گفت: در بعضی از عملیات‌ها، تروریست‌ها توسط آمریکایی‌ها نجات داده می شدند بر اساس این اقدام مشخص شد آمریکایی‌ها پشت صحنه هستند. همچنین چند عکس منتشر شد که نشان می‌داد مجموعه اقدامت تروریستی توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا انجام می‌شود. پس از گذشتن سه سال و‌نیم از بحران سوریه، آمریکایی‌ها چهره خودشان را نشان دادند. در چنین شرایطی فرمانده سنتکام گفت برخلاف اقدامات خود، ارتش عراق را در خاک خودش بمباران کردیم.

وی‌ ادامه داد: امروز جنایات تروریست‌ها پای هیچ‌کس به جز آمریکا‌یی‌ها نوشته نمی‌شود، طبق آخرین اخبار آمریکایی‌ها در حال انتقال به ساحل آفریقا هستند. در واقع جریان داعش جز با حمایت سرویس‌‌های اطلاعاتی و‌ آمریکا وجود ندارد. در تاریخ 8 سال گذشته در بعضی موارد اقرارهایی در این زمینه داشتند.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی آمریکا گفت: پرونده دیگر مربوط به کشور یمن است. در طول درگیری‌های یمن جنایات زیادی صورت گرفته است. در طول ۱۵۰۰ روز‌ گذشته، میزان قابل توجهی از زنان و‌کودکان آسیب‌های جدی دیدند. امروز‌ شرایطی در یمن وجود دارد که سازمان حقوق‌ بشری به طور کامل ساکت هستند. آن‌ها در طول هزار روز‌ اول سکوت کردند.‌ اما بعد از آن، سازمان‌های حامی زنان و‌ حقوق‌بشر‌ گزازش‌های جنایات انجام‌شده در یمن را منتشر کردند.

استاد دانشگاه افزود: امروز‌ مجموعه دولت‌های غربی و آمریکایی‌ها به دلیل فروش سلاح می‌خواهند اقتصاد آمریکا را به گردش درآورند.‌ از جمله مجموعه‌هایی که نمی‌خواهند جنگ یمن تمام شود، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هستند.

وی ادامه داد: مقاومت به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده در برابر آمریکا مطرح شده است. مقاومت به معنای ایستادگی و‌ ضربه خوردن نیست.
با مواضعی که از انصارالله یمن می‌بینم، مقاومت جواب داده است. می‌بینیم که از پهپادها و‌موشک‌ها در جنگ یمن با عربستان استفاده شده است، در طول ایام جنگ تحولات یمن وارد فاز جدیدی شده و به موفقیت‌هایی رسیده است. در هر کجای دنیا که جنایتی صورت می‌گیرد، دست‌های آمریکا در آن قابل مشاهده است، در همین راستا نشست‌های حقوق‌بشر می‌تواند در بصیرت مردم‌ و استادان موثر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009801

وب گردی

وب گردی