فرسایش در متن اقتصاد کشور، هدف جنگ آمریکا علیه ایران است

رئیس موسسه پژوهشی اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر عدم باورمندی و جنگ روانی در میان جامعه باعث شده است که آمریکا در ایجاد جنگ روانی و پولی مابین مردم، جامعه و دولت موفق شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ساسان شاه‌ویسی در نشست آمریکا و جنایت‌های قرن که امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس اقتصاد می توان چند جلد کتاب درباره جنایت های اقتصادی آمریکا علیه ایران نوشت.

رئیس موسسه پژوهشی اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: تروریست اقتصادی و تحریم‌ها، ابزار قدرت در دست آمریکا برای به حاشیه راندن کشورهای مسلمان است.

وی اضافه کرد: آمریکا از سلاح پولی و سلاح تجارت علیه مردم حهان استفاده می کند و در طول ۶۵ سال گذشته با تروریست تجاری نظم تجاری جهان را به هم ریخته است.

شاه‌ویسی در ادامه گفت: دهه ۷۰ نشان می دهد آمریکا ترسی ندارد که با اقتصاد جهان بازی کند و تجارت سایر کشورها را از بین ببرد.

رئیس موسسه پژوهشی اندیشه و تدبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد: تروریسم نفتی یعنی برخی از کشورهای عربی و صاحب نفت با کمک آمریکا به دنبال تعریف کارکرد جدید از بازار نفتی هستند، یعنی با تولید بیشتر نفت، برخی کشورها از جمله ایران را بی ارزش کنند.

وی به عملیات روانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عدم باورمندی و جنگ روانی در میان جامعه باعث شده است که آمریکا در ایجاد جنگ روانی و پولی مابین مردم و جامعه و دولت موفق شود.

شاه‌ویسی خاطرنشان کرد: فرسایش در متن اقتصاد کشور، هدف حال حاضر جنگ آمریکا علیه ایران است.

وی به کم‌برخورداری اشاره و تصریح کرد: در حوزه بازرگانی و تنظیم، بازار ما دچار عدم تنظیم بازار هدف بوده که گاهی این موضوع به آمریکا ربطی ندارد و حاصل عدم مدیریت صحیح در کشور است.

این کارشناس اقتصاد عنوان کرد: قصد داشتیم دستاورد ۴۰ سالگی را در دانشگاه تهران تبیین کنیم و حاصل آن گلستان انقلاب شد. بسیاری از مردم اصلا اطلاعی از پیشرفت ایران در حوزه اقتصاد ندارند و وظیفه دانشگاهیان این است که این دستاوردها را اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: هر چقدر عناصر جدید در سازندگی کشورها بیشتر شود، اثر پذیری آنها نیز بیشتر می‌شود. به عنوان مثال چین عنصر پول را وارد ادبیات کشورش کرد و امروزه یکی از اثرگذار ترین کشورها در تجارت جهانی است.

شاه‌ویسی به اثر دلار اشاره کرد و گفت: دلار در جنگ اقتصادی تبدیل به ابزاری برای تروریست اقتصادی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009807

وب گردی

وب گردی