متولیان حج تمتع ۹۸ به زیارت امام رضا(ع)مشرف شدند

رئیس سازمان حج و زیارت پس از تشرف به حرم رضوی با اشاره به آمادگی برای خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا گفت: تمام برنامه‌ریزی و اقدامات برای انجام حجی در شأن جمهوری اسلامی و مردم عزیز کشورمان فراهم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تمام مدیران و دست اندرکاران اجرایی حج تمتع ۹۸ به همراه رئیس سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و جمعی دیگر از مسئولان کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شده و با استعانت از امام رضا (ع) آماده برگزاری عملیات حج امسال شدند.

این جمع پس از زیارت بارگاه امام مهربانی‌ها با حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز دیدار کردند.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار گفت: تمام برنامه‌ریزی و اقدامات برای انجام حجی در شأن جمهوری اسلامی و مردم عزیز کشورمان فراهم است.

رشیدیان با بیان اینکه ۵۳ درصد زائران حج تمتع امسال را بانوان تشکیل می‌دهند و میانگین سنی حجاج ایرانی ۵۶ سال است تلاش ها بر آن است که تا حد امکان زمینه بهره‌گیری معنوی بیشتر این زائران با تسهیل شرایط فراهم شود.

وی عنوان کرد: امسال هواپیمایی ایران ایر کار سنگین و پرمسئولیت را در ارتباط با انجام و ساماندهی تمام پروازهای عهده دار است و در شرایط تحریم با همه محدودیت‌ها و تنگناهایی که با آن مواجه است، بر اساس اعلام زنگنه مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی این شرکت با بسیج همه امکانات به دنبال آن است که خدمات عملیات پروازی ایمن و با کمترین تاخیر را داشته باشد.

وی تصریح کرد: هما عملیات جابه جایی حجاج را در زمانی انجام می‌دهد که تحت تحریم‌های بین‌المللی است و از خدمات بسیاری که ایرلاین‌ها در انجام چنین عملیات بزرگ بهره مند هستند، محروم است اما تمام تلاش خود را به کار بسته تا پروازی ایمن را از مبادی پروازی برای حجاج انجام دهد.

وی به آمادگی برای خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا اشاره کرد و افزود: از سویی سازمان حج و زیارت با اقدامات سنجیده و بموقع با وجود افزایش قیمت کالا و خدمات در عربستان توانست هتل ها و اماکن اقامتی با کیفیتی را با قیمت مناسب برای اسکان زائران اجاره کرده و قرارداد های مربوطه به حمل و نقل و تغذیه و غیره هم به خوبی منعقد شد و امکانات بهداشتی و درمانی هم تدارک شده و بخشی از ایران منتقل و بخشی از خدمات هم طی تفاهم با طرف عربستانی ارائه می شود.

حجت‌الاسلام مروی تولیت استان قدس رضوی هم در ادامه گفت: در حوزه انتقال تجارب و ایده هایی که می تواند در خدمت به زائران امام رضا (ع) موثر باشد با حج و زیارت تعامل و هماهنگی می کنیم .

حجت الاسلام مروی همچنین افزود: برای توفیق خادمان ضیوف الرحمن و زائران حرم شریف نبوی که مسئولیت به واقع سنگین را برعهده دارند از کنار مضجع نورانی امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) دعا می‌کنیم .

وی تصریح کرد : خدمت به زائران افتخار بزرگی است که قابل احصا نیست و همه دست اندرکاران عملیات حج خدمتی ارزشمند به اسلام و مسلمین ارائه می دهید از آن جهت که اقدامی در راستای تقویت برادری و انسجام و اتحاد مسلمانان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009813

وب گردی

وب گردی