اسرائیل با شهرک‌سازی می‌خواهد بخش‌هایی از فلسطین را بدزدد

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: اسرائیل با شهرک‌سازی می‌خواهد بخش‌هایی از فلسطین را بدزدد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین رویوران عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و کارشناس مسائل منطقه در نشست حقوق‌ بشر دانشگاه صنعتی امیر کبیر در ارتباط با معامل قرن گفت: در زمان آغاز قرن بیستم، قراردادی بین انگلیس و‌فرانسه امضا و‌ منطقه بین آن‌ها تقسیم شد. سال بعد در‌اعلامیه‌ای، انگلیس تعهد داد سرزمینی برای یهودیان درست کند.
وی ادامه داد: بیش از یک قرن از آن مسئله گذشته و‌ می‌بینیم آمریکا بخش‌هایی از زمین‌هایی که به فلسطینی‌ها تعلق دارد را به یهودی‌ها واگذار می‌کند. آمریکا این برنامه را نه تنها درباره قدس دارد بلکه می‌خواهد برای کل کرانه باختری این اقدام را انجام دهد.
رویوران به قواعد بین الملل اشاره کرد و‌گفت: حق تعیین سرنوشت برای همه ملت‌ها وجود دارد اما جامعه فلسطین تنها کشوری است که به آن اجازه نداده‌اند کشوری مستقل داشته باشد.

استاد دانشگاه ادامه داد: اسرائیل با مردم فلسطین نژادپرستانه رفتار می کند.چندین قطعنامه برای مردم فلسطین وجود دارد اما حق آن‌ها به رسمیت شناخته نمی‌شود. اسرائیل با شهرک سازی می‌خواهد بخش‌هایی از فلسطین را بدزدد. ‌
رویوران تاکید کرد: غرب به دنبال تثبیت اسرائیل در منطقه بوده و‌ از زمان به قدرت رسیدن ترامپ طرح معامله قرن مطرح شده است.بسیاری از تحلیلگران معامله قرن را فرایندی می دانند که انتقال‌ پایتخت اسرائیل به قدس بخشی از آن است.
وی ادامه داد: معامله قرن بر پایه جایگاه زورمدارانه آمریکا برقرار است.اسرائیل، آمریکا را پشتیبان خود می‌داند. بسیاری از کشورهای دنیا با آمریکا مخالف هستند که در اجلاس‌ گروه بیست دیدیم روسای جمهور چگونه با ترامپ برخورد کردند.

استاد دانشگاه با اشاره به طرح معامله قرن اظهار کرد: آمریکا برای اولین بار از زاویه اسرائیل به منطقه نگاه می‌کند. آمریکا همیشه حامی اسرائیل بوده است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1009820

وب گردی

وب گردی