غربی‌ها با داروی مخدر برجام، ایرانیان را افسرده کردند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: غربی‌ها با داروی مخدر برجام، ایرانیان را افسرده کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در جمع دانشگاهیان گفت: آمریکا و اروپا طی فرآیندی شش ساله، پس از طراحی یک کودتای متافیزیکی علیه افکار عمومی و با استفاده از عملیات فریب و نفوذ در نظام تصمیم سازی ملّی، اذهان، قلوب و افکار را از امکان‌ها و استعدادهای درونی و توانایی‌های ملّی به مخدّر مذاکره مسموم کرده و علیه حافظه ملّی کودتا کردند.

وی که در آیین معارفه و تودیع رؤسای جدید و پیشین سازمان بسیج اساتید استان خراسان شمالی و در جمع نخبگان این استان بین کرد: کودتاها لزوماً تصرف مراکز حساس فیزیکی در قدرت و سیاست نیست؛ آمریکایی‌ها توانستند همانند کودتای 28 مرداد، با وعده و پول برای مدتی کوتاه علیه نهضت و گفتمان ملّی- انقلابیِ پلیدنماییِ آمریکا، به تصرّف اذهان بخشی از نیروهای اجتماعی و کارگزاری کشور مبادرت کرده و به جابجایی پارادایم جلّاد به جای شهید اقدام کنند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این تصور خام که در این پروژه بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا در انجام این کودتای متافیزیکی علیه حافظۀ ملّی تفاوت وجود دارد خیالی غیرعلمی، غیرتجربی و باطل است؛ زیرا نتیجه عمل این دو حزب اقتدارگرا و ضد‌‌ایرانی این شد که میزان از یأس و ناامیدی به سپهر افکار عمومی نقش بست.

وی گفت: نشاط اولیه و تصنعی ایجاد شده در برخی خیابان‌های شهرهای بزرگ پس از امضای برجام، حس هماوردی ارزش دلار و ریال در مردم و تصور حلّ همه مشکلات کسب و کار در ذهن کارگزاران سیستم دولتی خیلی زود با بدعهدی غربی‌ها به ضدد خود تبدیل شده و موجب یأس در دولت و بخش‌هایی از جامعه و مردم شد؛ حسی که سبب بروز تضادها و تشدید آن در نسبت دولت و ملّت شد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: القای ناکارآمدی سیستم رسمی کشور در تأمین حقوق ملّی در بین مردم و متعاقباً تزریق حس وقوع احتمالی جنگ ثمره این کودتای متافیزیکی غربی‌ها علیه افکار عمومی در ایران شد؛ نهایتاً آنچه آمریکا و اروپا در پی آن بودند دمیدن حس یأس و سرخوردگی بود که مع‌الاسف فقدان دانش و تدبیر در کارگزاران و دیپلمات‌ها در معرفی آن به عنوان آفتاب عالم تاب و گشایش‌گر آب و نان و خشکسالی ایران به تشدید آن انجامید.

رئیس بسیج اساتید ضمن مثبت ارزیابی کردن افشای این چهره کودتاگر و فریب کارانه آمریکا- اروپا علیه افکار عمومی ایرانیان و خنثی شدن خطوط نفوذ در لایه های تصمیم سازی در کشور گفت: اینک زمان مجاهدت جنبش استادی و دانشجویی و نخبگانی کشور است که با طراحی های خود، عملیات های ضدّ کودتا را در سراسر کشور آغاز کنند.

وی ادامه داد: حرف‌های توهین‌آمیز مقامات اروپایی که اگر میوۀ برجام به ایرانیان نرسید از سایه‌اش استفاده کنند و یا طراحی‌های موهنی نظیر اینستکس که تداعی‌گر نفت در برابر غذاست، بر دامنه افسردگی های ملّی پسا برجامی خواهد افزود و تعلل اروپا درباره نوعی تقسیم کار با آمریکایی ها بر فروپاشی سرمایۀ اجتماعی نظام است.

زارعی یادآور شد: از این رو امید بستن به خارجی ها و معطل کردن ظرفیت های کشور به ارادۀ خارجی ها، امری عقلانی نیست؛ افسردگی ها و سرخوردگی های، پسا برجامی داروی مشترک و مخدّر ضد ایرانی آمریکا ـ اروپا در رگ های غیرت ملّی است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: جنبش استادی معتقد است چون این نسخه با بی تجربگی و کم مهارتی دولت محترم در روح و روان ایرانی آثار زیان‌باری گذاشت اینک خودِ دولت باید در پاکسازی و سالم سازی، نقشی پیشرو برعهده گیرد.

وی افزود: غربی ها با اطلاع از تشدید نفرت ایرانیان از بدعهدی خویش در برجام، نخست وزیر ژاپن را مأمور به عملیاتی جدید کردند که رهبر حکیم انقلاب با اطلاع از وضعیت سیاسی، اجتماعی و برخورد با رفتارهای اقتدارگرایانه آمریکا، موجب بروز نشاط اجتماعی در ایران شدند.

رئیس بسیج اساتید یادآور شد: رهگیری و اسقاط هواپیمای فوق مدرن گلوبال هاوک از سوی دانشمندان سپاه و ارتش نیز بر دامنۀ نشاط ایرانیان افزود امّا تا پاکسازی کامل مخدر غربزدگی برجام و تولید نشاط به تحقیرهای بیشتری در اردوگاه غرب نیاز داریم.

زارعی در ادامه با تقسیم نیروهای سیاسی ایران به غرب گرایان، نفت گرایان و مردمگرایان، جنبش استادی و دانشجویی ایران را جزو مردم‌گرایان انقلابی ارزیابی کرد و گفت: سال 98 سال قیام عمومی دانشگاهیان علیه غربزدگی برجام است.

وی گفت: جنبش استادی باید طبیب دوّار بطبّه باشد؛ به عنوان یک پزشک حاذق عمل کند؛ شهر به شهر و روستا به روستا حرکت کند؛ ظرفیت های بومی را شناسایی کند و مردم را به صحنه آورد. هر دانشگاه یک مزیت، هر کانون یک تخصص، هر شهر و روستا و دستگاه اداری باید با کمک عالمان و اهالی تجربه و فن و مهارت به میدان آیند و با نیروی کار و سرمایه ایرانی مخدّر مذاکره را از تن و بدن کارگزار و جامعه ایرانی پاک کنند؛ کارگزاران باید یقین کنند کدخدایان عالم هرگز جانشین خدا نخواهند شد.

زارعی با درخواست از جنبش استادی استادان خراسان شمالی برای شناسایی ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و ژئوپولیتیکی این استان و معرفی آن به مردم و نیز بااشاره به طول مرزی قریب به سیصد کیلومتر این استان با کشور ترکمنستان گفت: بدون این که قصد مذمت مقامات وزارت خارجه را داشته باشم فکر می کنم که مقامات وزارت خارجه اگر با دوری از تحقیرهای اروپا و آمریکا کار با کشورهای همسایه را آغاز کنند، مهم تر از مذاکرات بی حاصل با غربی هاست.

این استاد دانشگاه در تکمیل سخنانش افزود: مثلاً اگر عراقچی با کنار گذاشتن کار معاونت سیاسی وزارت خارجه که فعلاً فقط به مذاکره با آمریکا و اروپا تبدیل شده، استانداری خراسان شمالی را با سیصد کیلومتر مرز در همسایگی این استان اداره کند و در این استان مستقر شود، مفیدتر از سمت معاونت سیاسی وزارت خارجه خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر مدیران ارشد وزارت خارجه به جای کار ذلیلانه با اروپا وقت خود را در استانداری هایی نظیر خراسان شمالی، خوزستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان و غیره بگذارند و تدارک‌گر دیپلماسی اقتصادی و اجتماعی شوند، دارای ارزش افزوده بیشتری برای ایرانیان خواهد داشت.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام ابراهیمی مقدم، شیخ زاده استاد دانشگاه بجنورد به ریاست سازمان بسیج اساتید استان خراسان شمالی منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009830

وب گردی

وب گردی