ورزشگاه‌ها هنوز آماده طرح شناسایی تماشاگران خاطی نیستند

 با نصب دوربین مداربسته در ورزشگاه‌ها، طرح شناسایی تماشاگر خاطی از این فصل لیگ‌برتر اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تمام ورزشگاه‌های فوتبال که در فصل جدید میزبان بازی‌هایلیگ‌برتر هستند، باید به دوربین مداربسته مجهز شوند. در فاصله کمتر از یک‌ماه تا شروع مسابقات، هنوز بسیاری از استادیوم‌ها در این زمینه با مشکل مواجه‌ هستند.

پس از صحبت‌های وزیر ورزش درخصوص نحوه برگزاری بازی‌های لیگ‌برتر فوتبال، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبالاعلام کرد در صورت فراهم نشدن شرایط برگزاری بازی در ورزشگاه‌ها، ممکن است لیگ‌برتر با تاخیر آغاز شود یا برخی تیم‌ها که از ورزشگاه استاندارد برخوردار نیستند، در استان یا شهر همجوار مجبور به مسابقه هستند.

ظاهرا هنوز در بسیاری از ورزشگاه‌هایی که میزبان لیگ‌برتر هستند، اقدامی برای تجهیز انجام نشده است. مشکل باشگا‌ها و ورزشگاه‌ها از آنجا نشات می‌گیرد که بسیاری از تیم‌ها مالک استادیوم شهر خود نیستند و به‌صورت اجاره‌ای در آن بازی می‌کنند. به همین دلیل اداره کل ورزش و جوانان استان یا هر نهادی که مالک ورزشگاه محسوب می‌شود باید کار تجهیز را انجام دهد.

الزام ورزشگاه‌ها به نصب دوربین‌های مدار بسته برای شناختن تماشاگران خاطی تا در جریان لیگ کمیته انضباطی و پلیس ورزشگاه بتوانند نظارت بیشتری بر مسابقات لیگ برتر داشته باشند. از این فصل برای نخستین‌بار تماشاگران خاطی شناسایی می‌شوند تا پس از معرفی به نهادهای مرتبط، با آنها به صورت جدی برخورد شود.

قرار است طرح کنترل تماشاگران خاطی در روز مسابقه اجرا شود و اگر کسی در ورزشگاه خطاکار شناخته شود، روز بازی باید خود را معرفی کند تا مشخص شود که در ورزشگاه حضور ندارد. این طرح می‌تواند به کاهش ناهنجاری در ورزشگاه‌های فوتبال کمک کند.

فدراسیون فوتبال این فصل سفت و محکم پای این موضوع ایستاده و می‌خواهد قبل از شروع لیگ، میزان امنیت ورزشگاه‌ها را بالا ببرد. این موضوع به خواست مقامات بالا دستی اجرا می‌شود تا اتفاقات مشابه فینال جام حذفی یا مسابقه پرسپولیس و سپاهان دیگر تکرار نشود.

میزان

انتها پیام/

کد خبر: 1009832

وب گردی

وب گردی