براتی: دختر انتهای تجلی محبت خدا و نشانه زیبایی خداوند است

وقتی دختری که چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده است می داند که چادر او را در مقابل خیلی از بدی‌ها حفظ می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اهواز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: در جامعه باید اهمیت ویژه‌ای به دختران داده شود و حفظ قدر و منزلت آن ها، باعث ارزشمند شدن محیط خانه و اجتماع می شود.

حجت الاسلام فرج الله براتی با اشاره به جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع، افزود: دختران امروز مادران فردا هستند و باید در زندگی خود از حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت معصومه (س) الگو بگیرند و این الگو را در زندگی حال و آینده خود به کار ببرند که این باعث می شود تا مشخصات یک مسلمان واقعی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارزش دختر در حیا و حجابش است، ادامه داد: وقتی دختری چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده است؛ می داند که چادر او را در مقابل خیلی از بدی‌ها حفظ می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز در ادامه گفت: پایه و اساس اصلی هرخانواده و جامعه زن است و اگر زن ـ این دختر دیروز ـ با حیا و عفت نباشد بنیان جامعه به هم می‌ریزد، پس داشتن حجاب اول برای خود فرد، سپس برای خانواده و در نهایت برای جامعه بسیار مهم است.

حجت الاسلام براتی با بیان این‌ که چادر یک دژ محکم در برابر نگاه نامحرم است، گفت: حجاب به دختر شخصیت و اعتماد به نفس می‌دهد و این نشان دهنده این است که خدا چه قدر دختران را دوست داشته که به این طریق از آنها مراقبت و محافظت می کند.

وی با بیان اینکه دختر، هدیه الهی است؛ به جایگاه دختر در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) فرمودند: دختر حسنه است و خدا برای حسنات پاداش می‌دهد و دختران جامعه اسلامی باید بدانند که حضرت زینب (س) در صحرای داغ کربلا حجاب خود را کنار نگذاشت تا خون برادران، فرزندان و خانواده اش تباه نشود و اگر کسی دوست دارد که کامل باشد، باید این چنین الگوهایی را در عالم انتخاب کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009839

وب گردی

وب گردی