جزئیات روند برگزاری آزمون سراسری/ 812 نفر کارت گرفتند

مشاور عالی سازمان سنجش روند برگزاری آزمون سراسری را تشریح کرد و گفت: آمار دریافت‌کنندگان کارت آزمون تا ساعت 8 صبح امروز به 812 هزار و 563 رسیده است.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به توزیع کارت آزمون از 9 تیرماه گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده کارت شرکت در آزمون سراسری داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به همراه برگه راهنمای شرکت در آزمون، از دیروز ۹ تیرماه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یک میلیون و 119 هزار و 15 داوطلب در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده بودند. ساعت 8 صبح روز گذشته 505 هزار و 711 داوطلب (45.19 درصد) و تا ظهر روز گذشته، 650 هزار و 514 نفر از داوطلبان(58درصد) نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کرده‌ بودند. این آمار تا ساعت 8 صبح امروز سه شنبه 11 تیرماه 812 هزار و 563 رسیده است. به عبارت دیگر 72.61 درصد از ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به دریافت کارت آزمون و برگه راهنما اقدام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلبان تا چهارشنبه 12 تیرماه 98 مهلت دارند که به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات لازم که در اطلاعیه درج شده است، نسبت به دریافت پرینت کارت آزمون و برگ راهنما اقدام کنند. داوطلبانی که از 2 یا 3 گروه متقاضی شده‌اند، باید علاوه بر دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی خود، نسبت به دریافت پرینت کارت گروه آزمایشی گروه دوم یا سوم خود اقدام کنند.

وی بیان کرد:‌ آزمون سراسری گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر در بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیر و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

توکلی با اشاره به روند برگزاری آزمون افزود: فرآیند آزمون صبح‌ها راس ساعت 7.30 دقیقه و بعد‌ازظهرها راس ساعت 15 آغاز می‌شود. در حوزه امتحانی راس ساعت 7 صبح و 14.30 بعدازظهر بسته خواهد شد. بدیهی است پس از بسته شدن در، از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی جلوگیری می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد:‌ داوطلبان شهرهای بزرگ تهران،‌ شیراز، مشهد،‌ اصفهان، تبریز و غیره توصیه می‌شود که یک روز قبل از برگزاری آزمون حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند تا بتواند فاصله محل سکونت تا حوزه امتحانی را برآورد کرده و 30 دقیقه قبل از بسته شدن درهای امتحانی، در محل حاضر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009843

وب گردی

وب گردی