آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: ایالات متحده آمریکا تا‌کنون پای امضای هیچ معاهده حقوق بشری در دنیا نمانده و خود بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر و ملت‌هاست.

رضا قلعه‌نویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی تصریح کرد: نظر به جنایت‌های آمریکا علیه ملت‌ها به ویژه ایران؛ با نظر مثبت مقام معظم رهبری از 6 تا 12 تیرماه به نام هفته حقوق بشر آمریکایی در تقویم نام‌گذاری شده‌ است.

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا در ابتدا خود پیشنهاد دهنده تشکیل مجمع عمومی سازمان ملل و جزو اولین اعضای این سازمان بود.

وی ابراز کرد: در ادامه سیاست خارجه آمریکا ماهیت واقعی خود را نشان داد و در ظاهر مدعی و منجی برقراری حقوق بشر در کشورها و در باطن ناقض حقوق بشر است.

قلعه‌نویی با تاکید بر بدعهدی آمریکا عنوان کرد: ایالات متحده آمریکا تاکنون پای امضای هیچ معاهده حقوق بشری در دنیا نمانده است که خروج از معاهده پاریس مصداق این حرف است.

این فعال دانشجویی آمریکا را ناقض حقوق کودکان و زنان در جهان دانست و گفت: تمرکز آمریکا در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجه به یک جانبه‌گری معطوف است و به دیپلماسی چند‌جانبه‌گری اعتقادی ندارد.

وی تحریم را ابزار قدرت‌نمایی آمریکا علیه سایر کشورها برشمرد و ابراز کرد: آمریکا همواره با ادعای اینکه حقوق بشر در برخی کشورها جاری نیست به ویژه کشورهایی که در برابر سلطه این کشور ایستادگی می‌کنند را تحریم یا مورد حمله نظامی قرار می‌دهد. این فشارهای اقتصادی و سیاسی نه تنها حقوق بشر را برای مردم به ارمغان نمی‌آورد بلکه ملت‌ها را به نابودی می‌کشاند.

قلعه‌نویی با تاکید براینکه مجمع عمومی و شورای امنیت جهانی هم‌پیمانان آمریکا هستند، گفت: آمریکا با همکاری نهاد‌های بین‌المللی که رسالت بنیادی آن‌ها برقراری صلح است، در امور داخلی کشورها دخالت و منابع طبیعی آن‌ها را به تاراج می‌برد.

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: جنایت‌های آمریکا، پایان ندارد نظیر کشتن زنان و کودکان بی‌گناه در سوریه و عراق، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران، تشکیل تروریست اقتصادی علیه کشورها و ملت‌ها و غیره.

وی با تاکید براینکه کشورهای اسلامی برای مقابله با آمریکا باید هم‌بستگی و اتحادی بیشتری داشته باشند، ابراز کرد: سازمان همکاری کشورهای اسلامی برای متحد کردن کشورهای اسلامی باید تلاش بیشتری داشته باشد نه اینکه در زمین برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بازی کنند.

قلعه‌نویی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی با ایجاد اشتراک در تعیین مواضع می‌توانند صدای رساتر و بلند‌تری در مجمع عمومی سازمان ملل داشته باشند.

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به اهمیت نتیجه کنفرانس‌های بین‌‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین کشورهای اسلامی با برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و رسانه‌ای کردن جنایات آمریکا در سمت‌دهی به افکار عمومی جهانی در جهت محکومیت آمریکا تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009872

وب گردی

وب گردی