واسط‌های صادراتی ایران در کشورهای مختلف رو به افزایش است

مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: یکی از اقدامات مهم مرکز در سال گذشته برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی در دیگر کشورها، افزایش تعداد واسط های صادراتی بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، روح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اقدامات سال گذشته این مرکز، بیان کرد: توسعه سبد حمایتی یکی از اقدامات معاونت علمی و فناوری در سال گذشته محسوب می شود. به نحوی که حمایت از شرکت های خلاق در کنار حمایت از شرکت های دانش بنیان آغاز شد.

وی ادامه داد: در همین راستا، حدود 350 شرکت خلاق سال گذشته تحت حمایت برای دریافت خدمات از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفتند و توسعه کسب و کار شرکت های دانش بنیان با شرکت های خلاق به این مرکز سپرده شد.

استیری همچنین بیان کرد: البته برای توسعه کسب و کار بین المللی شرکت های دانش بنیان و خلاق، اقدام به انعقاد قرارداد با واسط های صادراتی کرده ایم. در ادامه همین برنامه، سال گذشته با این واسط ها در کشورهای ترکیه و کنیا قرارداد امضا شد. همچنین انعقاد قرارداد با یک شرکت مدیریت صادرات و واردات در حوزه نرم افزار با تمرکز بر کشور آلمان و یک شرکت دیگر در حوزه فروش تجهیزات پزشکی و دارو در منطقه آسیای میانه با محوریت روسیه نیز از اقدامات دیگر در این راستا است.

وی در ادامه گفت: امیدواریم این شرکت های مدیریت صادرات و واردات بتوانند کمک خوبی برای توسعه فعالیت های بین المللی شرکت های دانش بنیان و خلاق ارائه کنند.
استیری همچنین بیان کرد: در حال حاضر در کشورهای گرجستان، قرقیزستان، ترکیه، کنیا، مالزی، آذربایجان، چین، عمان و انگلستان کارگزار صادراتی فعال داریم.
به گفته استیری، در حال حاضر شرایط برای صادرات شرکت ها دشوار شده است اما به دلیل فاصله بین ارزش دلار و ریال، شرکت ها تمایل بیشتری به صادرات دارند و جذابیت های صادراتی برای آنها افزایش یافته است.

وی افزود: مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف کمک به شرکت های دانش بنیان و خلاق برای توسعه کسب و کارهای بین المللی، اقدام به افزایش سقف حمایتی خود کرده است. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز مبلغ 50 میلیارد تومان برای کمک به توانمندسازی داخلی و بین المللی شرکت ها اختصاص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009889

وب گردی

وب گردی