سناریوی مبهم در حذف دانشجوی پیام‌نور از مسابقات دانشجویان جهان/  پورکاظمی به‌عمد از لیست یونیورسیاد حذف شد؟

دانشجوی دانشگاه پیام نور برای حضور در ایتالیا ویزا دریافت کرده؛ اما جواز حضور در مسابقات را نگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سی‌امین دوره بازی‌های یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان 2019 از امروز تا 23 تیرماه سال جاری در ناپل ایتالیا برگزار می‌شود. برای حضور و آماده‌سازی کاروان اعزامی کشورمان در این مسابقات چندین جلسه و دوره انتخابی برگزار شد و درنهایت 41 نفر دانشجوی ورزشکار برای شرکت در این مسابقات انتخاب شدند.

حال با توجه به محدودیت ها و اشتباه فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نام یک ورزشکار در لیست کاروان قرار نگرفت و ملی پوش دانشگاه پیام نور موفق به حضور در ایتالیا نشد.

اما اینجا پایان ماجرا نیست. در واکنشی عجیب مدیر روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در گفت‌‌و‌گو با ایسکانیوز اعلام کرد اصلا قرار نبود از ابتدا پورکاظمی به مسابقات اعزام شود و سهل‌انگاری از سوی مسئولان رخ نداده است.

اما سؤال اینجاست؛ حدیثه پورکاظمی اگر قرار نبود به ایتالیا اعزام شود چرا نام وی را در لیست مسابقات انتخابی قرار دادند. این ملی پوش با شکست حریفان خود جواز حضور در یونیورسیاد را به‌دست آورد؛ اما حالا مسئولان فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی اعلام کردند پورکاظمی در لیستشان قرار نگرفته است.

مشکل اصلی این دانشجوی ملی پوش نبود، بلکه محدودیت فضا در دهکده ورزشی یونیورسیاد بوده و مسئولان اعلام کردند که اتاق برای اقامت پورکاظمی وجود ندارد؛ چرا که براساس لیستی که کشورهای شرکت کننده برای فدراسیون جهانی ارسال کردند فضای درنظرگرفته شده و نام ملی پوش دانشگاه پیام نور در لیست فدراسیون قرار نگرفته است.

با این حال دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی طی آخرین تماس قول داده است این مشکل را به‌زودی برطرف کند. از طرفی نصیرزاده مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام‌نور در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز با اشاره به برطرف شدن مشکل پورکاظمی گفت: مشکل دانشجوی دانشگاه پیام نور برطرف شده و اگر اتفاقی رخ ندهد پورکاظمی امشب به ایتالیا اعزام خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، با این تفاسیر اگر دهخدا نتواند تا ساعاتی دیگر نام پورکاظمی را در لیست نفرات قرار دهد، وی جواز حضور در مسابقات را دریافت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009921

وب گردی

وب گردی