باور قلبی به آراستگی و پوشش مناسب، پرورش دهنده دانشجویان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: رسیدن به باور قلبی به آراستگی و پوشش مناسب از سوی جوان دانشجو، پرورش دهنده دانشجویی متعالی با الگو پذیری ارزشمند است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم چیرانی در سومین کارگروه تخصصی آراستگی و پوشش دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گفت: تمام تلاش مدیران، دست اندرکاران، استادان و کارکنان دانشگاه، بعد از اینکه خود باید یک الگوی خوب در تمامی زمینه ها باشند، این است که فضایی فراهم کنند که دانشجو بتواند به حدی از بلوغ فکری و اجتماعی برسد تا رفتاری در شان خود، خانواده ، دانشگاه و جامعه اسلامی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید نگرش ها و رفتار دانشجویان در حوزه فرهنگ مورد توجه ویژه قرار گیرد، اضافه کرد: رابطه خانواده‌ها و دانشگاه باید هم‌سو باشد؛ زیرا همه تغییرات به‌ویژه در بحث فرهنگی در مرحله نخست از خانه و خانواده شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: نخست باید مسئولان دانشگاه از جمله مدیران، استادان و کارکنان، الگوی دانشجویان باشند؛ دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای همه مباحث فرهنگی از جمله پوشش و حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش بیشتری انجام دهند،چرا که دانشجویان الگوپذیری مستقیم از این افراد دارند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این نشست گفت: حجاب و عفاف از فرایض شایسته دینی و بعنوان یک ضرورت دینی و اجتماعی محسوب می شود.

حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی افزود: جوانان مومن و خداجو، دلهای آماده ای دارند، هر بذری در آن دل کاشت شود، هدر نمی رود، این جوانان بانشاط، صادق و صاف و زلال هستند.

وی ادامه داد: از این رو باید برای این جوان زلال و شفاف، در کنار تشریح ضرورت دینی مسئله مهم حجاب و عفاف، ابعاد حوزه اجتماعی آن بیش از پیش تبیین شود.

وی بیان کرد: عدم رعایت آراستگی و پوشش نامناسب، نه تنها مغایرت با مبانی دین مبین اسلام دارد، بلکه با آزادی، سلامت و بهداشت روانی جامعه مغایر است.

وی تاکید کرد: همه ما متدین به دین اسلام و اعتقادات و در برابر ترویج آن موظف هستیم و با باور اینکه خداوند بزرگ روزی رسان است باید مباحث دینی و اسلامی را ترویج کنیم تا جامعه سالم و متعالی داشته باشیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت نیز گفت: دشمنان ایران اسلامی نتوانستند با تحریم‌های اقتصادی و نظامی راه به جایی ببرند و در تلاش هستند با رواج بدحجابی و بی‌بندوباری به این نظام مقدس آسیب برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم قاسمی با بیان اینکه دانشگاه دایره‌ای جدا از جامعه نیست، افزود: اجرای مناسب و صحیح دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی مورد تاکید سازمان مرکزی است و این جلسات تخصصی راه های اجرای و عملیاتی کردن این دستورالعمل مهم را بررسی می کند.

مسئول تشکل‌های اسلامی، سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز، عامل قدرت در هر کشور را دانشگاه‌های آن دانست و گفت: باید به جایی برسیم که خروجی دانشگاه‌ها، جوانان مؤمن ، انقلابی و کارآمد باشد.

علیزاده افزود: اگر هر سه وجه اتفاق بیفتد، جوانی در تراز انقلاب اسلامی خواهیم داشت و از استادان و کارکنان دانشگاه انتظار داریم در اجرای برنامه‌ها یاریگر نظام و دانشگاه باشند؛ زیرا دانشگاه دارای ظرفیت بالایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است.

بنا بر این گزارش، در این کارگروه که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، هریک از اعضا نظرات و پیشنهادت کاربردی خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009924

وب گردی

وب گردی